انجمن نجوم کانون پرورش فکری گلستان با حضور مدیرکل کانون، جمعی از نوجوانان علاقه‌مند، مربیان و اساتید این حوزه در مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان فعالیت خود را آغاز کرد.

انجمن نجوم کانون پرورش فکری گلستان آغاز به‌کار کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، اولین جلسه انجمن نجوم استان با هدف شناسایی استعدادها، ارتقای سطح علمی و دانش اعضا و آشنایی نوجوانان با اتفاقات به‌روز و جدید حوزه نجوم و ستاره‌شناسی در مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل کانون گلستان در ابتدای این جلسه با اشاره به جایگاه علم ستاره‌شناسی در استان گلستان و فعالیت‌های غیرمتمرکز و همچنین وجود متخصصان برجسته و اساتید علمی اظهار داشت: راه‌اندازی این انجمن ‌می‌تواند در راستای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های نجوم بسیار حتوز اهمیت باشد.

وی با اشاره به استعدادهایی که در استان گلستان در زمینه‌های مختلف وجود دارد، رشد و بالندگی این انجمن را به عملکرد و پویایی اعضای آن نسبت داد و بیان کرد: یکی از راه‌های کسب مهارت‌های زندگی، مطالعه، تحقیق و تدبر در علم نجوم است.

محبوبه رجب نسب، با اشاره به محورهای کیفی‌‎سازی انجمن‌ها اظهار کرد: امیدوارم این انجمن برنامه‌های خود را در راستای محورهای کیفی‌سازی در کوتاه‌ترین زمان اعلام کرده تا برای سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم.

در ادامه محمدباقر محمد شفیع، فعال حوزه نجوم در استان گلستان از تأثیرات کار گروهی و تجربه‌های خود در رصد آسمان و وقایع نجومی و موفقیت‌هایی که افراد مختلف، به‌خصوص نوجوانان گلستانی در سطح بین المللی داشته‌اند سخن گفت و مباحث پایه علم نجوم را مختصراً بیان کرد.

در ابتدای این جلسه نیز سید حاج حسینی مربی و مدرس مباحث نجوم، با حضور اعضای انجمن در آسمان‌نما آنها را با مباحثی هم‌چون آسمان شب، ستارگان، کهکشان‌ها و ... به صورت شبیه‌سازی شده آشنا کرد.

تدوین رویدادهای نجومی، برگزاری همایش‌های با موضوع نجوم، برنامه‌ریزی رصد آسمان و اجرای آن در شهرستان‌ها از جمله صحبت‌های اعضای انجمن در این جلسه بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار