سامانه ثبت الکترونیکی طرح شکایات و دادرسی برای کارگران و کارفرمایان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

آغاز ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران+جزییات

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان گفت: این سامانه ، زیر سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir است که برای طرح شکایات  کارگران و کارفرمایان در ۲۰ استان راه اندازی شده است.

خانم نیک مرام افزود: با افتتاح این سامانه تمام کارکنان تحت پوشش تأمین اجتماعی می توانند دادخواست خود را به صورت غیر حضوری ثبت کنند.
 
وی ادامه داد: کارگران و کارکنان برای استفاده از خدمات این زیر سامانه‌ها، ثبت شکایت و دادخواست خود به صورت الکترونیک، باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و گذر واژه (رمز عبور) اقدام کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: در ادامه این روند افراد می توانند شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir، وارد کردن نام کاربری و رمز عبور شکایت خود را بدون مراجعه حضوری به ادارات کار و اطاله زمان ثبت کنند.
 
خانم نیک مرام ادامه داد: کارگران با همراه داشتن کارت ملی، کارفرمایان حقیقی با کارت ملی و جواز فعالیت صنفی و کارفرمایان حقوقی هم با کارت ملی مدیرعامل و تصویر آخرین روزنامه رسمی که نام مدیرعامل و نشانی دفتر مرکزی در آن قید شده باشد، باید فقط یکبار برای احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار و برخورداری از کارپوشه الکترونیک به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
 
وی افزود: تاکنون یک هزار نفر کارگر و حدود ۴۰ کارفرمای استان در این سامانه ثبت نام کرده اند که استان فارس رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
 
در سامانه جامع روابط کار به منظور ارایه خدمات بیشتر، سریع‌تر و شفاف تر، همه امور مربوط به گروه کارگری و کارفرمایی کشور به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.
 
این سامانه ۴۹ زیر مجموعه دارد که تاکنون ۱۹ مورد فعال شده است و مهمترین این امور مربوط به طرح شکایت کارگران از تخلفات برخی کارفرمایان در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق و دستمزد، عیدی و سنوات است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار