جلسه کارگروه تخصصی برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

کمیته برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی تشکیل جلسه داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، این جلسه با حضور نماینده دفتر امام جمعه ،روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبیلغات اسلامی ،نیروی انتظامی ، ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، ورزش و جوانان ،اوقاف ، شهرداری ، بنیاد شهید و دانشگاه های آزاد ، پیام نور و فنی و حرفه ای برگزار شد .

یاسر مسعودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت : فرهنگ عمومی، اساس و بنیان نظام فرهنگی در هر جامعه است، که سده‌های متمادی از میان نسل‌های مختلف بشر عبور کرده و به مرور از ناهنجاری‌ها پالایش گردیده و در بطن جامعه نهادینه شده است. چنین فرهنگی، تعیین کننده سبک زندگی و الگوها و روشهایی است که هر جامعه‌ای برای خود برگزیده است. از این رو، ارتقاء سطح کیفی زندگی به عنوان یکی از نمودهای عینی توسعه در جوامع بشری است که بدون توجه و استمداد از فرهنگ عمومی، میسر نخواهد بود.

مسعودی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری که « فرهنگ عمومی از همه کارها مهم تر است و این کار محور کارهای دیگر است »، بیان داشت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، همواره سعی و تلاش خود را به توسعه مباحث مربوط به فرهنگ عمومی شهرستان معطوف داشته و با بهره مندی از فرمایشات امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی و هماهنگی، همراهی و همدلی دیگر اعضای شورا کوشش دارد تا نسبت به تهیه قالب ارائه طرح امور فرهنگی و مسائل فرهنگی که دارای اهمیت ویژه­ای برای شهرستان می­باشد، گام های موثرتری را بردارد .

در ادامه این نشست هر کدام از اعضاء پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص شکل گیری کمیته برنامه ریزی ، تعیین شرح وظایف اعضاءو برنامه های آتی این کمیته ارائه دادند .

در پایان نیز مصوب شد تا اعضای کمیته آسیب های اجتماعی حوزه خود و شهرستان را شناسایی کرده و به دبیرخانه شورا اعلام نمایند تا در جلسات آتی اولویت های شهرستان در بحث آسیب های اجتماعی انتخاب و در خصوص آن راهکارهای عملی مطرح و جهت تصویب و اجرایی شدن به شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار