رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان گفت: : طلبه نباید تک بعدی فعالیت کند و به بهانه درس از جامعه غافل نباشد و به بهانه مسائل اجتماعی از درس جا نماند؛ باید در کنار مسائل درسی به مسائل روز جامعه پرداخت و از آن غفلت نکرد.

طلاب به بهانه درس و بحث از مسائل جامعه غافل نشوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام سید علی طاهری در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان گلستان که به میزبانی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) ‌گرگان برگزار شد، پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش تاثیرگذار بانوان طلبه سخن گفت.

وی با گرامیداشت ایام دهه فجر و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر بیان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نعمت بزرگی است که شهدای انقلاب اسلامی به ما هدیه دادند و شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته ای، شهدای امنیت پایداری و شهدای مدافع حرم به ویژه سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی این نعمت بزرگ را برای ما حفظ کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گرگان افزود: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بازتاب جهانی دارد و الگوی کشورهای دیگر است و علت عصبانیت و ناراحتی آمریکا از ایران اثرگذاری کشورمان بر منطقه است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به نقش حوزه های علمیه به صورت عام و خواهران طلبه به طور خاص در فضای امروز جامعه، تصریح کرد: وظیفه اول طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) تبیین مسائل دینی است و ابتداء باید خودِ طلبه عامل باشد تا بتواند بر دیگران تاثیر بگذارد.

وی همچنین به نقش و اهمیت خانواده در تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، توفیقات کنونی انقلاب اسلامی را مرهون همراهی خانواده ها با رزمنده ها در زمان جنگ می دانند، لذا با توجه به ارتباط طلاب با خانواده ها، ‌تبلیغ باید از خانواده شروع شود تا به دیگران و جامعه ادامه پیدا کند.

موسس مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان به وصیت نامه شهید روحانی سید محمد طاهری در معرفی طلبه شاخص اشاره کرد و گفت: طلبه نباید تک بعدی فعالیت کند و به بهانه درس از جامعه غافل نباشد و به بهانه مسائل اجتماعی از درس جا نماند؛ باید در کنار مسائل درسی به مسائل روز جامعه پرداخت و از آن غفلت نکرد.

/حوزه

ارسال نظر

آخرین اخبار