آغاز مایه‌کوبی دام‌های گنبدکاووس علیه بیماری لمپی‌اسکین، برگزاری جشنواره نشریه نگاری در گنبد، پیش‌بینی افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۶ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۱۰ میلیارد ریال در گالیکش و تشیع پیکر مادر شهیدان عرب‌عامری در آزادشهر از مهمترین خبرهای ۲۴ ساعت گذشته در حوزه شرق استان گلستان است.

اخبار کوتاه شرق استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات مایه‌کوبی ۳۰ هزار راس گاو علیه بیماری لمپی اسکین (آبله گاوی) در مناطق روستایی این شهرستان به صورت رایگان آغاز شد.

نادر گوگلانی با اشاره به اینکه اجرای این طرح به مدت یک ماه ادامه دارد، از روستاییان بخش مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس خواست همکاری لازم را با پنج تیم بخش خصوصی و سه تیم بخش دولتی اجرا کننده این طرح داشته باشند.

وی افزود: با توجه به انجام نشدن مایه‌کوبی برای گوساله‌ها، ۸۵ درصد جمعیت گاوهای این شهرستان تحت پوشش طرح مایه کوبی‌ قرار می‌گیرند.  

به گفته، انجام مایه‌کوبی در این فصل از سال، بدن دام‌ها را در بهار و تابستان در مقابل نیش حشرات به عنوان یکی از عوامل انتقال ویروس لمپی‌اسکین مقاوم می‌کند. 

بیماری آبله گاوی که بین دامپزشکان با نام لمپی‌اسکین نیز شناخته می شود، بیماری دامی پوستی خطرناکی است که در صورت شیوع، خسارات فراوانی به دامداران مانند هزینه درمان بالا، کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست وارد می‌کند؛ این بیماری بین انسان و دام مشترک نیست.

**

جشنواره نشریه‌نگاری با شرکت بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دختر با موضوع پایداری و دهه فجر در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس برگزار شد.

در این جشنواره ۲۵ گروه سه و چهار نفره به همراه یک گروه از بچه‌های فراگیر(نیازهای خاص) برگزیده شدند.

**

پیکر مطهر شهربانو ناصری مادر شهیدان قاسم و علی اصغر عرب‌عامری روز گذشته بر دستان مردم شهیدپرور آزادشهر تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

**

فرماندار گالیکش گفت: در ایام دهه مبارک فجر، ۱۰۶ پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۸۹ نفر در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندار گالیکش، علی‌اصغر میرزایی اظهاداشت: در این مدت ۷۳ پروژه افتتاح و ۳۳ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد که امیدواریم در حوزه‌های مختلف باعث پیشرفت و توسعه شهرستان شود.

فرماندار گالیکش ادامه داد: ۳۵۰ برنامه مختلف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی در دبیرخانه ستاد دهه فجر تدارک دیده شده که بیشتر آنها با محوریت مردمی بودن برگزار می‌شود.

**

کشتارگاه پرطلا واقع در مینودشت با حضور رییس کل دادگستری گلستان و جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مینودشت، این کشتارگاه با توجه به مشکلات زیادی که داشت، مدت‌ها به حالت تعطیل در آمده بود که با همت مجموعه قضایی و اجرایی و رفع مشکلات آن مجددا به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال ۸۰ نفر در این واحد تولیدی فراهم شد.

**

در سومین روز از دهه فجر پروژه تعویض شبکه توزیع و نصب انشعابات روستای سعدآباد فندرسک رامیان با اعتباری ۱۵ میلیارد ریال با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، فرماندار و مسئولان شهرستانی افتتاح و همچنین پروژه احداث مخزن زمینی بتنی ۵۰۰ مترمکعبی با اعتباری هشت میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار