مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان گلستان گفت: تا پایان امسال سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۱۱۹ روستای استان تدوین می‌شود.

سند توسعه اقتصادی برای ۱۱۹ روستای استان گلستان تدوین می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نصیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با بیان اینکه توجه دولت در سال‌های اخیر به توسعه اقتصادی معطوف شده است، اظهار داشت: بسیاری از روستاهای استان در زمینه‌های مختلفی از جمله گردشگری و بومگردی، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، صنایع دستی و غیره دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه هستند که باید براساس یک برنامه زمینه رشد اقتصادی و معیشتی را برای روستاییان فراهم کرد.

وی به تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برا روستاها اشاره کرد و گفت: طبق ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است سالانه و تا پایان این برنامه، برای 5 هزار روستا سند توسعه اقتصادی و اشتغالزا تهیه کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان با بیان اینکه بیش از 46 درصد جمعیت گلستان ساکن روستاها هستند بر ضرورت تدوین این سند تأکید کرد و افزود: تا پایان امسال برای 119 روستای استان سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی تدوین می‌شود.

به گفته وی تا پایان برنامه ششم توسعه 594 روستای استان دارای اسناد توسعه‌ای خواهند شد.

نصیبی گفت: با تدوین این اسناد، محورهای توسعه و ظرفیت‌های اقتصادی هر روستا شناسایی و حتی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز هدفمندتر می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح روستای کارآفرین در استان نیز بیان داشت: این طرح برای 50 روستای استان به تصویب رسید و قرار شد تا بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف برای کاهش بیکاری در این روستاها اقدامات مختلفی اما هماهنگی را انجام دهند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان افزود: انتخاب این روستاها برعهده فرمانداری‌ها قرار گرفته؛ ضمن اینکه تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغالزایی در اختیار این روستاییان قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار