مدیرکل شیلات گلستان:

قدس علوی با بیان اینکه سال گذشته پرورش ماهیان خاویاری در گلستان در سطح ۵۰۰ هکتار افتتاح شده است، گفت: بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری دنیا در گلستان قرار دارد.

بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری دنیا در گلستان قرار دارد/ ارزآوری ۱۲.۵ میلیون دلاری صادرات میگو از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدجواد قدس علوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به برخورداری از منابع آب های داخلی رویکرد ما توجه به آب های نامتعارف شور و لب شور است، همچنین وجود 130 کیلومتر خط ساحلی موجب شد تا رویکرد ما به توسعه دریا و سواحل بیشتر شود.

 

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد: ما پرورش ماهی را در دریا و پهنه آبی انجام می دهیم و یا با هدایت آب به نواحی ساحلی در حوزه شیلات فعالیت می کنیم.

 

وی به طرح پرورش میگو در شمال شهرستان گمیشان اشاره و تصریح کرد: پروش میگو از جمله طرح هایی مهمی است که در سال های اخیر در سواحل آغاز شده و با رونق همراه بوده است.

 

قدس علوی خاطرنشان کرد: پرورش میگو در شهرستان گمیشان در دو فاز 4 هزار هکتاری و 6 هزار هکتاری انجام می شود که در فاز 4 هزار هکتاری تمام اراضی واگذار شده و در 43 درصد از این اراضی پرورش میگو در حال انجام است.

 

مدیرکل شیلات گلستان تصریح کرد: در سال 97، بالغ بر 2 هزار و 585 تن میگو در استان گلستان تولید شد و برای یک هزار و 250 نفر اشتغال ایجاد کرد.

 

وی با بیان اینکه صادرات محصول استراتژیک میگو در سال 97، 12.5 دلار برای استان گلستان ارزآوری داشته است، یادآور شد: پرورش ماهیان خاویاری طرح دیگری است که در سواحل گلستان دنبال می شود.

 

قدس علوی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت پرورش ماهیان خاویاری در سطح 500 هکتار در مجتمع خاویاری استان گلستان افتتاح شد، بیان کرد: این مجتمع بزرگترین سایت پرورش ماهیان خاویاری در دنیا است.

 

مدیرکل شیلات گلستان متذکر شد:  مطالعات سایت پرورش ماهیان خاویاری در سال گذشته به پایان رسید و امسال نیز شرایط برای اجرایی کردن طرح های پایلوت آنها فراهم می شود.

 

وی تصریح کرد: در سطح 500 هکتار، 100 مزرعه با 20 تن تولید گوشت و یک و نیم تن خاویار و 50 مزرعه با 40 تن تولید گوشت و سه تن خاویار را دنبال می کنیم تا 4 هزار تن گوشت خاویار و 300 تن خاویار استحصال شود.

 

قدس علوی به پرورش ماهی در دریا اشاره کرد و ابراز داشت: استان گلستان در بحث پرورش ماهیان پن پیشرو است و نخستین استانی است که پرورش ماهی در پن را در دستور کار قرار داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار