مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور گفت: در سفر هیئت دولت به استان گلستان، رئیس بنیاد مستضعفان کشور در استان حضور یافته و طرح توسعه باغات زیتون در منطقه فندرسک به وسعت ۷۲۲ هکتار را افتتاح می‌کند.

 طرح توسعه باغات زیتون گلستان با حضور رئیس بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان 24 ؛حسن کاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرح توسعه باغات زیتون به وسعت 722 هکتار در منطقه فندرسک و گلخانه تولید نهال منطقه حاجی‌کلاته به وسعت 10 هکتار با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح بخشی از طرح 5 هزار هکتاری باغات زیتون کشوری بنیاد مستضعفان است که با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال انجام شده و در آن 722 هزار اصله نهال زیتون از ارقام آربیکن و کرونایکی در این منطقه کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور بیان داشت: با به ثمر نشستن این طرح سالانه 5 هزار و 800 تن زیتون روغنی و 2 هزار و520 تن زیتون کنسروی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: گلخانه تولید نهال زیتون منطقه حاجی کلاته نیز با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که شامل 30 هکتار گلخانه و 70 هکتار باغ است. این پروژه توانایی تولید سالانه یک میلیون اصله نهال  زیتون از ارقام روغنی و کنسروی را داراست.

کاری با بیان اینکه در سال 98 توسعه باغات زیتون در دستور کار قرار دارد، گفت: در سال 98 در قالب پروژه توسعه باغات زیتون بنیاد مستضعفان، 300 هکتار از اراضی منطقه فندرسک و 400 هکتار از اراضی منطقه ران توسعه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به احداث صنایع تبدیلی در کنار تولید به عنوان یکی از برنامه مهم بنیاد مستضعفان کشور، خاطر نشان کرد: احداث کارخانه روغن‌کشی زیتون در سال 98 یکی از برنامه‌های مهم این بنیاد در زمینه خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی است.

مدیر عامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور اضافه کرد: با اجرای پروژه یک‌هزار و 400 هکتاری باغ زیتون در استان گلستان در مجموع برای 122 هزار نفر روز و برای احداث گلخانه و تولید نهال به صورت متوسط 2 هزارو 500 نفر روز در سال اشتغالزایی می شوند.

وی یادآور شد: پروژه توسعه باغات زیتون منطقه فندرسک  و احداث کارخانه روغن زیتون با سرمایه‌گذاری 1170 میلیارد ریال در سال 98 توسط بنیاد مستضعفان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار