نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نماز برترین منظر اظهار عبودیت و بندگی است و انسان در نماز بندگی خود را برای خدا نشان می دهد.

نماز برترین منظر اظهار عبودیت و بندگی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در آئین نکوداشت نماز در سطح نیروهای مسلح منطقه سیستان اظهار داشت: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدا و همه کسانی که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آن زحمت کشیدند.

وی افزود: همانگونه که امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود و ما باید همواره به سمت روشنایی و خیرات حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در ادامه گفت: گرامیداشت نماز و برگزاری این آئین در دهه فجر انقلاب اسلامی بسیار جای قدردانی دارد و نشان از شناخت درست انقلاب است.

آیت الله محامی افزود: نماز برترین منظر اظهار عبودیت و بندگی است و انسان در نماز بندگی خود را برای خدا نشان می دهد و در نماز نیز اوج خشوع انسان سجده است.

وی ادامه داد: نماز در منظومه معارف دینی به عنوان ستون دین است و از آنجایی که دین بر محور عبودیت و بندگی است پس نماز ستون خیمه دین است.

وی تاکید کرد: نماز همه جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی دارد و از آنجایی که دین یک جنبه اجتماعی دارد پس نماز هم در تربیت اجتماعی نقش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نماز هم بر روح و جان آدمی تاثیر دارد و هم بر جنبه های اجتماعی و جامعه تاثیر می گذارد و یک حکومت دینی باید در اولویت های خود مسئله به پایداری نماز را سرلوحه قرار دهد و برای برپایی نماز تلاش کند.

آیت الله محامی افزود: نماز باید برای انسان تذکر دهنده و یادآور خداوند برای او باشد. نمازی که یاد خدا را برای نمازگزار بوجود نیاورد یک نماز مرده و بی روح است.

وی تاکید کرد: جامعه ای که نماز در آن خوانده و برپا شود دیگر تخلفی در آن بوجود نمی آید و علت برخی تخلفات امروز مسلمانان وجود نمازهایی بی روح است.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار