با کاشت نمادین نهال گردو توسط فرماندار مینودشت، کشت شش هکتار نهال گردو در اراضی شیب دار موقوفات این شهرستان آغاز شد.

کاشت ۶ هکتار نهال گردو در اراضی شیب دار موقوفات مینودشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدرضا طباطبایی، فرماندار مینودشت در مراسم کاشت نمادین نهال گردو در اراضی شیبدار مینودشت که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد؛ گفت: نهالکاری در اراضی شیبدار بسیار مفید بوده و از فرسودگی، رانش و سیل جلوگیری می کند.
وی افزود: ورود اوقاف به موضوع کشاورزی نوین در این منطقه بسیار پر اهمیت است و امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
جعفر ذوبی سرابی رئیس اوقاف شرق استان نیز در این مراسم گفت: این طرح در راستای افزایش بهره وری موقوفات، اشتغالزایی و اجرای نیات بیشتر در زمینه محرومین و نیازمندان با همکاری جهاد کشاورزی به مرحله اجرا رسید.
وی با بیان اینکه باغکاری فاز بعدی خواهد بود؛  تصریح کرد: در فاز بعدی جهت افزایش بهره وری موقوفات، حدود ۱۰ هکتار باغ کاری صورت خواهد گرفت که با توجه به اینکه سازمان اوقاف از حوزه های دانش بنیان حمایت می کند؛ در این خصوص افراد می توانند با ارائه طرح های خود به این سازمان به همکاری با اوقاف در این اراضی بپردازند.
حبیب الله زارع مدیر جهاد کشاورزی مینودشت نیز در این مراسم تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار با هدف حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش چندین سال بوده که در شهرستان مینودشت در حال اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۳ هکتار از اراضی شهرستان مینودشت، زیر کشت انواع درختان مثمر نظیر گردو پیوندی و گلابی قرار گرفته که در حال حاضر از مجموع ۱۲۰۰ هکتاری باغات این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت مربوط به زیتون، هسته داران و دانه داران است.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار