​نصیبی گفت: بیش از ۶۵ درصد از پروژه های افتتاحی دهه فجر استان گلستان در روستاها اتفاق افتاده است.

​بیش از ۶۵ درصد پروژه های دهه فجر گلستان در روستاها افتتاح شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی نصیبی» امروز(چهارشنبه 23 بهمن) در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری رسمی کشور 46.6 درصد از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: بیش از 65 درصد از پروژه های افتتاحی دهه فجر در استان گلستان در روستاها بوده است، برای نمونه آب و فاضلاب روستایی 74 پروژه با اعتبار 57 میلیارد تومان را برای تأمین آب شرب روستائیان در روستاها اجرایی کرده است.

 

وی دهیاری ها را از ثمرات انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و یادآور شد: دهیاری ها 203 پروژه با ارزش 20 میلیارد تومان را در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی کردند، همچنین دهیاری ها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه های مشارکتی را اجرایی می کنند.

 

نصیبی گفت: 196 پروژه با اعتبار 188 میلیارد تومان با مشارکت دهیاری ها و بنیاد مسکن در روستاهای استان گلستان در حال اجرا است.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: وقوع سیل موجب آسیب به آسفالت و بهسازی معابر و تأسیسات روستایی و ... شد که در دهه فجر امسال عملیات اجرایی 330 پروژه عمرانی از محل ماده 10 حوادث با اعتبار 47 میلیارد تومان با مشارکت مجموعه روستایی، دهیاری و بنیاد مسکن آغاز شده و امید است مردم روستایی گلستان در چهار ماه آینده طعم این خدمات را بچشند.

 

وی گفت: در سال جاری در 17 منطقه استان گلستان 12 دوره آموزشی در حیطه وظایف دهیاری ها و کارکنان دهیاران برگزار شده است، همچنین سه دوره آموزشی برای شوراهای روستاها برگزار شد.

 

نصیبی متذکر شد: در بهمن ماه امسال آزمون جامع دهیاران و کارکنان دهیاری با هدف به روز بودن اطلاعات و آگاهی دهیاران در مسائل تخصصی برگزار شد تا با نوآوری و تسلط به قوانین بتوانند اعتبارات دهیاری را در روستا هزینه کنند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار