مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به برگزاری ۱۴ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا به مناسبت چله انقلاب در استان، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده ۵۴ برنامه شاخص در سطح بخش‌ها و ۹۲۰ برنامه شاخص در سطح روستاهای استان برگزار می‌شود.

 ۹۲۰ برنامه شاخص همزمان با دهه فجر در سطح روستاهای استان گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ علی نصیبی ظهر دیروز در نشست خبری با اشاره به آمادگی روستاهای استان گلستان برای برگزاری جشن‌ها و مراسمات گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهارکرد: در همه بخش‌ها و روستاها ستادهای دهه فجر ایجاد شده است. با برنامه‌ریزی انجام شده 54 برنامه شاخص در سطح بخش‌ها و 920 برنامه شاخص در سطح روستاهای استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سفر روزهای گذشته رئیس جمهور به استان گلستان یادآور شد: در این سفر 40 پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری 660 میلیارد ریال افتتاح شد که برای 320 نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: افزون بر برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره در روستاها، 14 جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا  به مناسبت چله انقلاب اسلامی در استان برگزار می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های این ایام را برگزاری همایش دهیاران استان اعلام کرد و افزود: این همایش روز نهم بهمن ماه با حضور بیش از 700 دهیار برگزار می‌شود که در پایان از 40 دهیار برتر تقدیر خواهدشد.

نصیبی در بخش دیگر سخنان خود به رشد و توسعه شاخص‌های روستایی استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیش از 871 هزار نفر معادل 46.7 درصد از جمعیت استان ساکن روستاها هستند که در شاخص درصد جمعیت روستانشین، گلستان دومین استان کشور است. درصد برخورداری روستاهای استان گلستان از خدمات و امکانات در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. در بحث برخورداری روستاهای استان از آب شرب، پیش از انقلاب اسلامی فقط 150 روستای استان به آب شرب بهداشتی دسترسی داشت اما امروز این میزان به 74.1 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان برخورداری روستاهای استان از برق، تنها 316 روستای گلستان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از این نعمت برخوردار بود اما امروز تعداد این روستاها به یک‌هزار و 31 روستا افزایش یافته که پوشش برق‌رسانی روستایی را به 100 درصد رسانده است.

رئیس کارگروه روستایی، عشایری و محرومیت‌زدایی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ روستایی در گلستان از نعمت گازطبیعی برخوردار نبود، اظهارکرد: تعداد روستاهای دارای گاز استان به 852 روستا رسیده و کار گازرسانی به 27 روستای دیگر نیز ادامه دارد.

وی به عمران و آبادانی روستاهای استان هم اشاره کرد و گفت: برای 940 روستای استان طرح هادی روستایی تهیه شده که فاز نخست آن در 549 روستا به اتمام رسیده است. در بخش بهداشت و درمان نیز اتفاقات خوبی رخ داده و 100 درصد روستاهای استان تحت پوشش خانه‌های بهداشت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه سهمیه استان از محل این تسهیلات 162 میلیارد تومان بود؛ تا 27 دی ماه بیش از 242 میلیارد تومان تسهیلات به 2 هزار و 390 طرح با اشتغالزایی 5 هزار و 145 نفر پرداخت شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار