پس از انتشار ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا، رفته رفته در استان‌های کشور علائمی از ابتلا به این ویروس منتشر شد.

تلاش ‌بسیجیان ‌این‌بار در جبهه مقابله با ویروس کرونا / برخورد ‌قاطع با محتکران تجهیزات پزشکی / تدوام ضدعفونی سطح شهرها به همت ‌سپاه و ارتش

به گزارش گلستان ۲۴؛ چهارشنبه 30 بهمن ماه امسال در خبری اعلام شد که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد 2 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند، این نخستین خبر درباره ابتلا به این ویروس در ایران بود. پس از آن رفته رفته در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه قم، تهران، گیلان و گلستان اخباری مبنی بر شیوع کرونا منتشر شده است.

تاکنون هزاران نفر در سطح جهان به این ویروس آلوده شده‌ و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. در این بین تعدادی از افراد آلوده به این ویروس هم درمان شده‌اند. بیشترین میزان فراگیری ویروس در چین مشاهده شده اما موارد بسیار زیادی هم در بالغ بر 50 کشور جهان دیده شده است. در ادامه تازه‌ترین اخبار درباره کرونا را در استان‌های کشور مشاهده می‌کنید:

10:10|ضدعفونی‌سازی معابر و سطح شهر مشهدمقدس به روایت تصاویر

 سومین مرحله گندزدایی و ضدعفونی معابرشهری برای پیشگیری از گسترش ویروسکرونا در شهر مشهد با استفاده از توان خودرویی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد انجام شد.

9:58| 8 بیمار مبتلا به کرونا در لرستان بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بهبودی 8 بیمار مبتلا به کرونا در لرستان خبر داد. محمد رضا نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، در رابطه با وضعیت جسمی بیماران مبتلا به ویروس کرونادر استان لرستان اظهارداشت: از مجموع 80 پاسخ آزمایش دریافتی مشکوک به ویروس کرونا در استان، 18 مورد مثبت گزارش شد که خوشبختانه تاکنون هشت نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

9:46|برخی شهرستان‌های خراسان رضوی مشکل کیت کرونا دارند

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال پیگیری هستیم که تست کرونای مربوط به شهرستان‌ها در مشهد انجام شود چون برخی از شهرستان‌ها مشکل کیت دارند.

علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای معاونین با فرمانداران استان که  از طریق ویدئو کنفرانس در محل دفتر استاندار برگزار شد، با تاکید بر تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای در برابر ویروس کرونا، اظهار کرد: در این راستا از برگزاری هر گونه اجتماع در شهرستان‌ها بویژه شهرستان‌های مرزی باید خودداری شود.

8:47| استاندار خراسان جنوبی: مردم از حضور در مراکز جمعیتی اجتناب کنند

استاندار خراسان جنوبی عدم حضور مردم در مراکز جمعیتی را همچنان بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برشمرد و گفت: برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا، مردم از حضور در مراکز جمعیتی اجتناب کنند.

محمدصادق معتمدیان شامگاه دوشنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: بنا به توصیه کارشناسان بهداشتی، بهترین و امن‌ترین مکان، منزل است  بنابراین همچنان توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا، مردم از حضور در مراکز جمعیتی اجتناب  کنند.

8:46|تلاش رزمندگان و بسیجیان اصفهانی این‌بار در جبهه مقابله با ویروس کرونا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در بحران‌های گذشته همانند سیل و زلزله به یاری مردم شتافته است در این روزها نیز با ضد عفونی کردن مناطق مختلف شهری قصد در کاهش آلودگی معابر و مناطق مختلف شهر جهت ریشه کندن بیماری کرونا را دارد.

از روزهای آغاز گسترش این ویروس در اقصی نقاط کشور ارگان‌های مختلف به کمک وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور آمده و تمام توان خود را برای شکست دادن این بیماری به کار بسته‌اند تا بار دیگر یکی از بحران‌های کشور را پشت سر بگذاریم.

8:45|هشدار دادگستری گیلان به پزشکانی که مطب‌های خود را تعطیل کرده‌‌اند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل گیلان رعایت اخلاق پزشکی توسط معدود پزشکانی که مطب خود را تعطیل کرده‌‌اند مورد تأکید قرار داد و گفت: این دسته از افراد باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

احمد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از هشدار دستگاه قضایی به معدود پزشکانی که مطب خود را در وضعیت وقوع پدیده تلخ شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده و یا از پذیرش بیماران امتناع می‌کنند خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ما در یک وضعیت بحرانی به سر می‌بریم بنابراین این افراد باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

8:45|برخورد قضایی سخت و قاطعی در انتطار محتکرین تجهیزات پزشکی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی گفت: ورود دستگاه قضایی در حوزه احتکار و توزیع غیرقانونی اقلام بهداشتی٬ قاطعانه و بازدارنده خواهد بود و مماشاتی صورت نمی‌گیرد.

مسلم محمد یاران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: دستگاه قضایی با محتکرین اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی و شوینده‌ها مماشات نداشته و برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

8:44|کنترل مبادی ورودی اهر برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا 

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر با اشاره به اینکه نتیجه تست کرونا یک فرد بیمار در اهر مثبت اعلام شد گفت: 13 بیمار با علائم منطبق ویروس کرونا در بیمارستان اهر بستری هستند.

محمد میرزاپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهر در تشریح آخرین وضعیت مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: متاسفانه نتیجه آزمایش یک فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان اهر تایید شد ولی با مراقبت‌های پزشکان و سیستم درمانی وضعیت عمومی فرد مبتلا به ویروس کرونا رضایت‌بخش است.

8:44| استاندار سمنان؛ اوضاع تحت کنترل است

استاندار سمنان با اشاره به تحت کنترل بودن اوضاع در این استان بیان کرد: کمترین تلفات را در روزهای گذشته میان مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان داشته‌ایم.علیرضا آشناگر شامگاه گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد راجع به مجموعه اقدامات انجام‌شده در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا در استان سمنان اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح استان سمنان هستند.

8:43| تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به 48نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به 49 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان در 24 ساعت گذشته، 4 نفر از مبتلایان مسن در استان فوت کرده اند.محمدحسین صومی دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبر شبانگاهی شبکه سهند با اشاره به اینکه بر اساس پیشبینی، تعداد افراد مبتلای به کرونا در این هفته بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: از 54 نمونه برداشته شده در روز گذشته از افراد مشکوک، 20 مورد مثبت بوده است.

8:42|ضدعفونی شبانه سطح شهر ارومیه به همت شهرداری، سپاه و ارتش

ضدعفونی شبانه سطح شهر ارومیه شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و مکان‌های پرتردد توسط شهرداری، سپاه و ارتش انجام شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار