تعویق ۳ماهه سررسید اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه و افراد خاص مشروط به آن است که بدهی آنها تا تاریخ ۹۸/۱۰/۰۱ در طبقه جاری قرار داشته باشد.

شرط تعویق سه‌ماهه اقساط قرض‌الحسنه

به گزارش گلستان ۲۴؛ در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار مقرر شد:

الف: با توجه به مشکلات حادث‌شده برای صاحبان کسب‌وکارها به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک که به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا متضرر و با مشکلات مالی مواجه شده‌اند و با هدف مساعدت و حمایت از صاحبان کسب‌وکارها (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) که مصادیق آن در مصوبه دولت محترم تعیین خواهد شد، اقساط تسهیلات آنها و نیز اقساط قرض‌الحسنه کلیه اشخاص طی ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین ۱۳۹۹ و اردیبهشت ۱۳۹۹ سررسید می‌شود و به‌دلیل شرایط به‌وجودآمده ناشی از شیوع ویروس کرونا قادر به بازپرداخت وام و تسهیلات یا اقساط تسهیلات و وام خود در مواعد مقرر نیستند منوط به آن‌که بدهی آنها تا تاریخ ۰۱‌/۱۰‌/۱۳۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد، می‌توانند اقساط سه ماه مذکور را پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط پرداخت نمایند. همچنین درمورد تسهیلاتی که بازپرداخت آنها به‌صورت دفعی بوده و سررسید آنها در بازه زمانی یادشده قرار دارند مهلت سه‌ماهه داده می‌شود تا پس از سه ماه از سررسید تسهیلات، بدهی خود را بازپرداخت نمایند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند در صورت تسلیم درخواست مشتریان مشمول، اقدام لازم را به‌عمل آورند.

ب: وام‌گیرندگان و تسهیلات‌گیرندگان موضوع بند (الف) به‌واسطه تمهیدات یادشده، در دوره مذکور مشمول جریمه (مابه‌التفاوت نرخ وجه التزام تأخیر تأدیه دین و نرخ سود مندرج در قرارداد) و کارمزد اضافی نمی‌شوند.

ج: چنانچه مطالبات مشمول مفاد این مصوبه، در بازه زمانی مذکور، در طبقات غیرجاری طبقه‌بندی گردد، مشتری یادشده بابت مطالبات مذکور، مشمول ممنوعیت‌های ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شود.

منبع: ایران جیب

 

ارسال نظر

آخرین اخبار