رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رامیان و آزادشهر گفت: در سال 1398 هشت وقف جدید توسط شهروندان حوزه رامیان و آزادشهر انجام و به ثبت رسید.

8 وقف جدید در رامیان و آزادشهر به ثبت رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی امروز در جمع خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به مذهبی بودن مردم استان گلستان به ویژه شرق این استان وقف‌های زیادی در گذشته انجام شده و امسال هم با توجه به همه مشکلات اقتصادی هشت وقف جدید در حوزه‌های مختلف به ثبت رسیده است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم تا با آگاهی‌بخشی به واقفان و مردم بتوانیم وقف‌هایی را در حوزه نیازهای امروزی مردم مانند معیشت به ثبت برسانیم تا از این طریق بخشی از نیازها و مشکلات مردم مرتفع شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رامیان و آزادشهر ادامه داد: در این راستا وقف خیرات و مبرات مناسب بوده و واقف می‌تواند نیت خود را در حوزه‌های مختلف نیازهای جامعه مانند کمک به مستمندان، کمک به ایتام، کمک به زنان سرپرست خانوار و غیره عملی کند.
وی از وقف دارو و درمان در حوزه شهرستان آزادشهر و رامیان خبر داد و گفت: امسال یکی از واقفان به نیت کمک به حوزه دارو و درمان مردم که جز دغدغه‌های اصلی جامعه امروزی است وقفی را به ثبت رساند.
موسوی احیا و کشف 9 وقف در آزادشهر و رامیان را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال 9 وقف قدیمی در این دو شهرستان کشف و احیا شد ضمن اینکه اخیرا موقوفه بزرگی کشف شده که بعد از طی کردن مراحل اداری و قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به هفته درختکاری اظهار کرد: با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های رامیان و آزادشهر 150 اصله نهال در 6 بقعه و امامزاده حوزه این دو شهرستان کاشته شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های رامیان و آزادشهر ادامه داد: طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس منحوس کرونا همه «تربت خانه‌ها» و شبستان‌های  امامزادگان در این دو شهرستان بسته شده و تمامی محل‌های امامزادگان همه روزه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، ضمن اینکه خدام و کارکنان در این امامزادگان و بقاع متبرکه ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شدند.
وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با هیئت امنا مساجد و بقاع متبرکه هرگونه تجمع و اجتماع در اماکن مذهبی تا ریشه‌کن شدن این ویروس ممنوع شده است.
موسوی گفت: با عادی شدن شرایط کشور نسبت به شیوع ویروس کرونا طرح «آرامش بهاری» در هشت بقاع متبرکه و امامزادگان دو شهرستان آزادشهر و رامیان برگزار خواهد شد.
شهرستان آزادشهر و رامیان دارای 17 بقعه و امامزاده بوده و بیش از 500 موقوفه انتفاعی و منفعتی در این دو شهرستان به ثبت رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار