رئیس مرکز بهداشت گلستان:

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان از شناسایی ۹۰ بیمار آلوده به ویروس ایدز در این استان خبر داد که همگی آنها در حال درمان هستند.

۹۰ بیمار آلوده به ویروس ایدز در گلستان شناسایی شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج‌الدین عارف‌نیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: حدود ۲۳ ارگان در خصوص آموزش در زمینه بیماری ایدز فعالیت می‌کنند از جمله دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان که این آموزش‌ها با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال ایدز به روش خون و فرآورده‌های خونی به صفر رسیده است، تصریح کرد: معتاد و تزریق حدود ۳۷ درصد، روابط جنسی حدود ۴۶ درصد، سایر علل نیز ۳۱ درصد را در این زمینه شامل می‌شود که به صورت اتفاقی ممکن است در معرض ایدز قرار گرفته باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان با ا شاره به اینکه ویروس اچ.آی.وی می‌تواند سیستم دفاعی بدن را ضعیف کند، افزود: ممکن است تا مدت ۱۰ سال این ویروس در داخل بدن هیچ علامتی نداشته باشد.

عارف‌نیا ادامه داد: افراد باید راه‌های انتقال بیماری را خوب بشناسند وقتی احساس کردند با توجه به اطلاعاتی که کسب کردند در معرض خطر قرار دارند آن وقت باید آزمایش بدهند.

وی گفت: بیماران می‌توانند اطلاعات موردنیاز را از سایت‌های زیر نظر وزارت بهداشت و یا از طریق تماس با تلفن ۰۹۶۸۶ به ویژه در ساعات اداری در استان گلستان کسب کنند.

عارف‌نیا ابراز کرد: آگاهی و آموزش فراگیر بهترین راه پیشگیری از بیماری است چراکه هر فردی در معرض ابتلاء به آن می‌تواند قرار داشته باشد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار