معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ‌های مهاجم در گلستان اجرایی شده است.

تمهیدات لازم برای مقابله با آفت ملخ‌های مهاجم در گلستان آماده شده است
به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از آمادگی جهادکشاورزی استان برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: رصد زمین‌های کشاورزی و کانون‌هایی که احتمال آلودگی دارند مورد بررسی قرار گرفته است.

او افزود: تجهیزات و امکانات استان برای مقابله و پیشگیری از حمله احتمالی ملخ‌ها آماده شده و در این زمینه آموزش‌هایی به افراد مربوطه داده شده است، همچنین ماشین آلات مربوطه تجهیز شده اند.

عباسی ادامه داد: سال گذشته با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده بود خسارتی از بابت حمله ملخ‌ها نداشتیم مگر در چند نقطه کوچک، امسال هم مرحله به مرحله در حال طی کردن فرآیند مبارزه با ملخ‌ها هستیم.

او گفت: سال گذشته برای مقابله با هجوم ملخ‌ها ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان سم پاشی شد و در حال حاضر مراتع و مناطق کوهستانی در حال رصد هستند تا در صورت حرکت ملخ‌ها به سمت زمین‌های کشاورزی از خسارت‌های ناشی از آن‌ها جلوگیری شود.

لازم به ذکر است چندی پیش سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم خبر داده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار