اهدای بیش از ۷ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی توسط خیرگنبدی، درخواست کمک بیمارستان گنبدکاووس برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی، پلمب ۱۱ نانوایی در آزادشهر و کلاله و کشف ۴ تن چوب قاچاق در رامیان از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته شرق گلستان است.

اهدای ۷ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی توسط خیر گنبدی و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موارد بهداشتی، محمد شهرکی خیر این شهرستان تجهیزات و لوازم پزشکی به ارزش هفت میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال را به هلال احمر اهدا کرد.

اصغر نودهی افزود: کمک این خیر داوطلب شامل ۶۰ هزار عدد ماسک، ۲ هزار و ۷۵۰ عدد مواد ضدعفونی کننده، ۲ دستگاه سی‌تی اسکن ریه و یک دستگاه تست آزمایش ویروس کرونا برای بهره برداری در آزمایشگاه تست کرونای گلستان است.

وی ادامه داد: همچنین حسین نظری دیگر خیر گنبدکاووس یک دستگاه تراکتور به همراه دستگاه سمپاش را برای گندزدایی معابر و اماکن عمومی پرتردد شهری در اختیار جمعیت هلال احمر شهرستان قرار داد.

**

رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبد گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و با وجود کمک‌های خیران، کمبودها برای مقابله با این بحران همچنان وجود دارد و نیاز است کمپین کمک به بیمارستان پیامبر اعظم تشکیل شود.

دکتر فرید عابدی اظهار داشت: این بیمارستان به ۳۰ تخت آی‌سی‌یو  و ۳۰ عدد مانیتورینگ علائم حیاتی نیاز اورژانسی دارد. 

**

فرماندار کلاله گفت: ۶ واحد نانوایی این شهرستان به دلیل رعایت نکردن ضوابط و مقررات ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا پلمب شد.

علی اصغر بیانی افزود: بر اساس قوانین بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، خبازی‌های شهرستان باید از ۲ فرد مجزا برای دریافت پول و تحویل نان استفاده کنند که با توجه به هشدارهای قبلی در خصوص رعایت این قانون، برخی واحدهای صنفی این موضوع را جدی نگرفتند.

فرماندار آزادشهر نیز گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بر نانوایی‌ها و با همکاری فرمانداری و کارشناسان ادارات صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت و اتحادیه خبازان از نانوایی‌های شهرستان بازدید و ۵ واحد خبازی به دلیل رعایت نکردن اقدامات کنترلی پلمب شد.

وی اظهارداشت: باتوجه به شیوع انتقال ویروس کرونا از طریق نان و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مبنی بر ممنوعیت عرضه غیربهداشتی نان، با تمام خوار و بار فروشی‌های عرضه کننده نان برخورد قانونی می‌شود.

**

با هدف پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۴۵۰ بسته بهداشتی شامل محلول‌های ضدعفونی کننده و ماسک به صورت رایگان بین شهروندان ساکن در مناطق حاشیه نشین شهرستان توزیع شد.

**

دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر اعلام کرد: با توجه به وضعیت بحرانی ناشی از ویروس کرونا در هفته‌های اخیر، نمازجمعه اهل سنت این شهرستان تا پایان اوضاع بحرانی برگزار نمی‌شود.

**

عملیات اجرایی پاسگاه انتظامی روستای ینقاق بخش مرکزی گالیکش با زیربنای ۱۷۰ متر مربع در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و اعتبار ۲۷۰ میلیون ریال از محل کمک خیران آغاز شد.

**

سرپرست فرماندهی انتظامی رامیان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در ۲ عملیات موفقیت آمیز  ماموران به کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع بلوط شدند.

**

فرمانده انتظامی گالیکش از کشف هشت هزار و ۵۰۰ عدد دستکش احتکار شده در انبار یکی از واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد.

**

فرماندار مراوه‌تپه با اشاره به تداوم اقدامات پیشگیرانه در شیوع ویروس کرونا گفت: عملیات تب سنجی تمام سرنشینان خودروها در ورودی شهر مراوه‌تپه و دو راهی چاتال بخش گلیداغ در کنار توزیع بروشورهای آموزشی در حال انجام است.

امانگلدی ضمیر افزود: همچنین آهک پاشی و گندزدایی جداول شهر مراوه تپه و شهر گلیداغ و ضدعفونی معابر روستایی این شهرستان همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار