مدیر گروه بهداشت محیط گلستان گفت: نشستی با تمام مدیران فروشگاه های برگزار شده و مواردی از قبیل ضدعفونی کردن محیط و قراردادن دستکش برای مشتریان در ورودی فروشگاه را متذکر شدیم.

انجام اقدامات پیشگیرانه درفروشگاه های زنجیره ای/فروش فله ای ممنوع

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، سید محسن علوی نیا شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: نانوایی ها مرکز تجمع بوده و هرجا که ازدحام باشد محل انتشار ویروس کرونا است بنابراین تمهیداتی را باید در این محل رعایت کرد.

وی افزود: مردم باید از نانوایی هایی که خلوت تر بوده نان تهیه کرده و فاصله یک ۱.۵ متری را رعایت کنند.

علوی نیا ادامه داد: همچنین در خرید نان از کارت بانکی استفاده شده و در یک بار مراجعه برای چند روز نان تهیه شود.

وی با بیان اینکه مردم هنگام خرید پارچه تمیز برای گذاشتن نان به همراه داشته باشند، گفت: در منزل هم قبل از استفاده نان را به وسیله ای گرم کرده و سپس مصرف کنند.

علوی نیا اضافه کرد: جلسات متعددی با نانوایی ها برگزار شده و تمام نانوایان مکلف شدند تا فردی که پول دریافت می کند با فردی که نان می دهد، مجزا باشد.

وی با بیان اینکه بر کار نانوایان نظارت می شود، اظهارکرد: ضدعفونی نانوایی و تجهیزات آن هم باید توسط متصدی انجام شود.

علوی نیا با اشاره به فروشگاه های مواد غذایی، گفت: مردم سعی کنند هنگام ازدحام و شلوغی به فروشگاه های زنجیره ای مراجعه نکنند و همچنین فاصله را رعایت کرده و به جایی تماس نداشته باشند.

وی ادامه داد: مردم بعد از بازگشت از خرید، مواد غذایی را ضدعفونی کرده و در جای خاص بگذارند.

علوی نیا تصریح کرد: نشستی با تمام مدیران فروشگاه های بزرگ و کوچک برگزار شده و مواردی از قبیل ضدعفونی کردن محیط و قراردادن دستکش برای مشتریان در ورودی فروشگاه و غیره را متذکر شدیم.

وی گفت: فروش فله ای هم تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و بیان شده که مواد در وزن های مختلف بسته بندی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار