تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی گنبدکاووس به دلیل شیوع کرونا، جمع‌آوری جداگانه پسماند بیمارستانی بیماران کرونایی استان و کاهش مرگ و میر پرندگان مهاجر در خلیج گرگان از جمله خبرهای گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، شهردار گنبدکاووس گفت که با تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان و با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، فعالیت تمامی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

منصور طعنه گنبدی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس متعلق به شهرداری و بخش خصوصی تحت نظارت شهرداری فعالیت می کنند.

**

معاون صنایع غذایی و تبدیلی جهاد کشاورزی گلستان گفت که امسال هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۳۹ متقاضی راه‌اندازی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

عیدمحمد فاروقی اظهار داشت: با وجود اعمال تحریم ها و مشکلات و تبعات منفی ناشی از آن، پرداخت این تسهیلات برای سرمایه گذاری و رونق صنایع تبدیلی در گلستان بی سابقه است.

**

کارشناس مسوول نوغانداری سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: توسعه صنعت نوغانداری در این استان نیازمند ایجاد زیرساخت های بیشتر، اجرای طرح های توسعه‌ای و بهره‌وری توام با تجهیزات روزآمد است.

سید مسعود حسینی اظهار داشت: طرح ایجاد زیرساخت ها نوغانداری گلستان از سال های ۹۲ آغاز شده اما تکمیل و بهره برداری از آن به حمایت بیشتر دستگاه های مرتبط نیاز دارد.

وی بیان کرد: ترغیب متقاضیان برای سرمایه گذاری در ایجاد توتستان با استفاده از غرس نهال های اصلاح نژاد شده از جمله برنامه های مهم جهادکشاورزی گلستان برای رونق صنعت نوغانداری است.

**

روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) مناطق یک و ۲ گنبدکاووس اعلام کردند که مردم نیکوکار و نوع‌دوست این شهرستان امسال حدود ۶ میلیارد ریال به صورت نقدی و کالایی به جشن نیکوکاری این نهاد کمک کردند.

**

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت : پسماند بیمارستان‌های محل بستری و درمان مبتلایان به کرونای این استان به‌صورت جداگانه جمع‌آوری و با نظارت کامل به‌صورت بهداشتی دفن می‌شود.

محسن سمیعی اظهار داشت: این پسماندها از نخستین روزه شیوع کرونا در استان با مکانیسم جداگانه و بی خطر به سایت زباله آق قلا حمل و پس از بی خطر سازی، آهک پاشی و با پوشش مناسب خاک، به صورت اصولی دفن می‌شود.

وی افزود: با توجه به جمع آوری، حمل و دفن اصولی و کاملا بهداشتی زباله های کرونایی، خطری شهروندان گلستانی را تهدید نمی کند.

**

رییس اداره حیات وحش و آبزیان اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به جمع‌آوری لاشه بیش از ۱۳ هزار پرنده مهاجر در مناطق پیرامونی خلیج گرگان گفت که روند مرگ و میر این پرندگان در روزهای اخیر کاهش یافت.

محمود شکیبا اظهار داشت: تاکنون لاشه بیش از ۱۳ هزار پرنده زمستان گذران در سواحل توسط محیط بانان جمع‌آوری و با نظارت دامپزشکی به صورت بهداشتی دفن شد.

**

اعضای سمن‌های گلستان از آمادگی علمی، تخصصی و اجرایی خود برای مشارکت در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در مناطق پرخطر و حاشیه‌نشین شهرهای استان خبر دادند. 

**

استاندار گلستان گفت که ۷ نقاهت‌خانه برای گذراندن دوران پس از درمان بیماران بهبود یافته کرونا در این استان جانمایی شد و تجهیز شد.

همچنین با دستور استاندار گلستان، رزرو اتاق‌ هتل‌های این استان برای ایام نوروز با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باطل شد.

**

زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین شامگاه پنجشنبه شهرستان آق قلا در شمال استان گلستان را لرزاند.

این زلزله که در شهرهای گرگان، بندرترکمن و گمیشان نیز احساس شد خسارتی نداشت.

**

علی اصغر نیک نیا مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان بر اثر بیماری درگذشت.

مسوول ارتباط با رسانه‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این خصوص گفت: هنوز علت فوت مدیرکل فقید تامین اجتماعی گلستان مشخص نیست و بر اساس آخرین اطلاعات واصله اسم مرحوم در لیست بیماران دارای کرونای مثبت نبوده است.

**

شماری از اعضای انجمن پیمانکاران عمرانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از قبول ۲۰ میلیارد ریال طلب باقی مانده خود از دولت صرفنظر کرده و آن را به مقابله با ویروس کرونا اهدا کردند.

**

طبق اعلام رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان بیماری کرونا تاکنون باعث مرگ ۴۵ گلستانی شد.

طبق نتایج ۵۴۸ آزمایش ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا، ابتلای ۲۳۷ گلستانی به این بیماری قطعی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار