رئیس جامعه هتل‌داران استان گلستان گفت: با شیوع کرونا تمام هتل‌ها و تأسیسات گردشگری استان تعطیل شد و بر اساس برآورد اولیه ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به هتلداران گلستانی وارد شده است.

«کرونا» ۸۰۰ میلیارد ریال به هتل‌داران گلستان خسارت زد

به گزارش گلستان ۲۴؛ باب الله تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با شیوع کرونا و ابلاغ وزارتخانه و شورای تامین استان، فعالیت تمام هتل‌ها و تاسیسات گردشگری استان تا اطلاع ثانوی غیرمجاز و غیرقانونی است.

وی افزود: با این ابلاغیه تمام فعالیت هتل‌داران گلستانی در زمینه اقامت، تالار، رستوران، کافی شاپ و ... تعطیل شده و هم‌اکنون هیچ فعالیتی در این حوزه انجام نمی‌شود.

رئیس جامعه هتلداران استان گلستان ادامه داد: تعطیلی هتل‌های گلستان از ۱۰ اسفند اجرا شده و بر اساس برآورد اولیه تا ۱۳ فروردین حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش هتلداری استان وارد شده است.

وی توضیح داد: این خسارت مربوط به لغو تمام مراسمات، رزرو هتل و ... است و اگر تعطیلی برای جلوگیری از شیوع کرونا افزایش یابد قطعا بخش هتلداری استان خسارت بیشتری خواهد دید.

تجری با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل‌های استان هر ساله در اسفندماه بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده و از یکم تا هفت فرودین ضریب اشغال به ۱۰۰ درصد می‌رسید، تصریح کرد: از هفت فروردین تا پایان تعطیلات عید ضریب اشغال هتل‌های استان حدود ۲۰ درصد کاهش یافته و به حدود ۸۰ درصد می‌رسید اما امسال بر اساس برنامه ابلاغی هیچ یک از ۳۴ هتل‌های استان میزبان مسافران و گردشگران نخواهند بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار