معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از توزیع هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید در گلستان خبر داد و گفت: میوه شب عید در ۱۳۰ مرکز توزیع می شود.

توزیع ۱۰۰۰ تن میوه شب عید در گلستان/ ۱۳۰ مرکز دائر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هر ساله سازمان صنعت، معدن و تجارت برای شب عید در حوزه تأمین و تنظیم بازار و نظارت بر توزیع و عرضه کالاها برنامه دارد.

وی با یادآوری اینکه در حوزه تنظیم بازار تأمین یک هزار تن سیب و پرتقال برای شب عید ابلاغ و تکلیف شده بود، افزود: خرید و انعقاد قرارداد برای تأمین ۴۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال شب عید در ماه های قبل انجام و برای حمایت از باغداران گلستانی بخشی از میوه مورد نیاز از باغداران استان خریداری و ذخیره‌سازی شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: توزیع میوه تنظیم بازار در استان آغاز شده و تا ۲۹ اسفندماه ادامه می یابد.

وی قیمت هر کیلوگرم تن پرتقال تنظیم بازار را چهار هزار و ۵۰۰ تومان و سیب درختی را ۶ هزار تومان اعلام و بیان کرد: برای جلوگیری از ازدحام مردم و پیشگیری از شیوع کرونا، امسال تعداد مراکز عرضه افزایش یافته و توزیع در  ۱۳۰ مرکز بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۶ عصر انجام می شود.

حسن زاده اضافه کرد: در راستای تنظیم بازار استان توزیع و عرضه گوشت گوساله منجمد، چای و شکر به قیمت مصوب در گلستان انجام شد.

وی یادآور شد: رویکرد دولت تنظیم بازار است نه تأمین کالا و تلاش داریم با اجرای طرح تنظیم بازار از وارد شدن شوک قیمتی و یا افزایش تقاضا در ایام پایانی سال در استان جلوگیری کنیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: قرار بود دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و فروش فوق العاده به مناسبت عید در شهرهای گنبدکاووس و گرگان برپا شود که به دلیل شیوع کرونا این تصمیم منتفی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار