ادامه انتظار برای بهره‌برداری از سد نرماب به عنوان مهمترین مانع بروز سیل در گلستان، راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، کشف چوب قاچاق در کردکوی و غربالگری کرونایی ۴۵ هزار نفر در کلاله از جمله خبرهای کوتاه امروز جمعه این استان شمالی است.

ادامه انتظار برای بهره‌برداری از سد نرماب، غربالگری در کلاله و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: در راستای تحقق شعار جهش تولید، مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان راه اندازی می شود.

ابراهیم کریمی با بیان اینکه با مدیریت این مرکز می توانیم طرح های کلان را در استان اجرا کنیم افزود : راه اندازی راه آهن اینچه برون و خط آهن گنبد - شاهرود ، در حوزه شیلات و کشاورزی توسعه پرورش میگو و صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی و همچنین توسعه زیر ساختهای گردشگری از جمله این طرح ها است.

**

رییس سازمان برنامه و بودجه گلستان گفت: سد نرماب تا ۳سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری از آن علاوه بر بخش صنعت ۵۵۰ هزار نفر از آب شرب و زراعی بهره‌مند خواهند شد.

قدرت الله عابدی به اجرای زهکشی اراضی این استان اشاره کرد و گفت: این طرح تاکنون در ۵۴ هزار هکتار از اراضی دارای اولویت اجرا شد.

سد نرماب در شرق گلستان واقع است که عمده سیل‌های استان از این منطقه آغاز می شود.

**
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که آب سدهای گلستان و وشمگیر با هدف ظرفیت‌سازی برای آمادگی جذب روان آب بارش های احتمالی هفته آینده رهاسازی شد.

شعبان رسولی اظهار داشت: با توجه به رواناب ورودی به سد گلستان ناشی از سیلاب چند روز اخیر، ظرفیت خالی سد گلستان به ۲۸ درصد رسید که با تمهیدات در نظر گرفته این رقم به ۳۳ درصد افزایش می یابد.

**

جانشین فرمانده انتظامی کردکوی گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان موفق به شناسایی محل نگهداری چوب قاچاق شدند.

سرگرد اسماعیل تازیکی نژاد ادامه داد: طی هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از محل ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب‌های جنگلی قاچاق کشف و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

**

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان به زیر کشت سیب زمینی رفت که نسبت به سال گذشته ۸۰۰ هکتار به اراضی کشت اضافه شد.

محمدرضا عباسی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۷۰ هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع استان برداشت شود.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: متهم قتل های شامگاه چهارشنبه گمیشان در سیمین شهر با تلاش شبانه روزی قضایی و انتظامی بامداد جمعه شناسایی و دستگیر شد.

هادی هاشمیان افزود: متهم به قتل جوان ۲۴ ساله ای است که با استفاده از اسلحه شکاری دو نفر را به قتل رسانده است.

**

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: مرکز ارتباط مردمی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان، با هدف تسریع در خدمات رسانی به مردم در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا و تاکید بر ارایه خدمات غیرحضوری در راستای کاهش تردد در اماکن عمومی و حفظ سلامت مشترکین به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم استان است.

**

سرپرست مرکز بهداشت کلاله گفت: تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا غربالگری شدند و افرادی که دارای علایم این بیماری هستند به مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار