رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در بازه زمانی هفتم تا دهم فروردین منتظر اوج ابتلا به کرونا در استان بودیم که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و همکاری خوب مردم این اوج گیری ابتلا، رخ نداد.

20 تا 28 فروردین 98 مرحله دوم اوج گیری بیماری کرونا خواهد بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در بازه زمانی هفتم تا دهم فروردین منتظر اوج ابتلا به کرونا در استان بودیم که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و همکاری خوب مردم این اوج گیری ابتلا، رخ نداد.

دکتر حسین فرشیدی افزود: یک بازه دیگر برای اوج گیری از ۲۰ تا ۲۸ فروردین پیش بینی می‌شود که در صورت رعایت قرنطینه خانگی و رعایت فاصله اجتماعی می‌توان از آن بازه اوج گیری نیز عبور کرد.

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به این بیماری دو هفته دوره درمان دارند که مبتلایان باید حتما این دوره را بگذراند.

فرشیدی ابرلز کرد: بیماران مبتلا به کرونا سه دسته هستند، افراد با وضعیت وخیم که به آی سی یو منتقل می شوند، اما دو دسته دیگر در بخش‌های کووید یک و دو طول درمان را طی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین اضافه کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران کرونا در بیمارستان‌های دولتی بر عهده دولت و بیمه است و افرادی که مشکوک به این بیماری هستند نگرانی بابت هزینه‌های درمان نداشته باشند.

وی بیان کرد: افراد مشکوک می‌توانند به مراکز تشخیصی و درمانی ویژه کرونا در سراسر استان مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: با اعلام تازه سازمان بهداشت جهانی مشخص شده است که احتمال انتقال هوایی این ویروس تقریبال منتفی است و شهروندان باید مراقب انتقال از قطرات مایع و ماندگاری ویروس در سطوح باشند.

تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 179 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت؛ با ابتلای ۶ نفر دیگر در استان به کرونا ویروس، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به 179 نفر رسید.

دکتر فرشیدی افزود: شش نفر جدید مبتلا شده امروز 4 نفر در بندر عباس و دو نفر در جزیره بود.

وی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا نداشته ایم و شمار فوت شدگان ۱۳ نفر است.

فرشیدی عنوان کرد: از افراد مبتلا به کرونا در استان تاکنون 158 نفر مرخص شده اند و 8 نفر بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: تاکنون از 784 نفر نیز آزمایش گرفته شده که581 مورد منفی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: میانگین افراد فوتی بر اثر کرونا در استان 62 سال و میانگین 69 نفر بستری مشکوک به کرونا 47 سال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار