رئیس اداره پنبه جهادکشاورزی گلستان:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود امسال کشت قراردادی پنبه در گلستان اجرا شود اما تحت تاثیر بیماری کرونا این برنامه اجرایی نمی‌شود.

کشت قراردادی پنبه در گلستان اجرا نمی‌شود/ واردات ۱۰۰ تن بذر خارجی

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته سطح کشت پنبه در استان گلستان با ۶۸ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار رسید.

وی افزود: تولید وش پنبه هم با ۱۱۵ درصد از ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن به حدود ۳۳ هزار تن رسید.

رئیس اداره  پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: از اواخر فروردین ماه امیال کشت پنبه در استان آغاز و تا اواخر خرداد ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌کنیم امسال بین۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار پنبه در استان کشت شود.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۶۷۰ تن بذر بوجاری و تائید شده بین پنبه کاران استان گلستان توزیع شده و بنا داریم ۱۰۰ تن بذر خارجی پنبه را وارد و توزیع کنیم.

موسی خانی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ تن از بذر خارجی پنیه وارد استان گلستان شده و تا آغاز فصل کشت مابقی هم وارد استان می‌شود، تصریح کرد: در راستای توسعه کشت پنبه در استان پیگیر اجرای کشت قراردادی پنبه در گلستان بودیم و با چند کارخانه نساجی در این خصوص مذاکره شده بود.

وی با یادآور شد: این برنامه و همچنین وارد کردن ماشین آلات میکانیزه برداشت پنبه توسط کارخانه‌داران، تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا به احتمال زیاد به تاخیر می‌افتد و امسال اجرایی نمی‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار