ابراهیمی مطرح کرد:

نماینده مردم رامیان در مجلس با بیان اینکه قاچاق رونق تولید پنبه گلستان را گرفت، گفت: کاهش وابستگی به واردات روغن به عنوان کالای استراتژیک با بسترسازی برای تولید پنبه در استان گلستان عملیاتی شود.

کاهش وابستگی به واردات روغن با سرپا کردن تولید پنبه گلستان

به گزارش گلستان24؛ علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت نامناسب تولید پنبه درکشور،گفت: نگاه ویژه به تولید پنبه راهکار اساسی برای سرپا شدن صنعت نساجی و کاهش وابستگی به روغن با سرمایه گذاری در تولید پنبه امکان پذیر است و لازمه عملیاتی شدن این مهم جلوگیری از ورود پنبه  قاچاق یا واردات بی رویه پارچه است.

نماینده مردم آزاد شهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برای ایجاد درآمدزایی بهینه در صنعت کشاورزی گلستان  آمایش  تولید مد نظر  قرار بگیرد،تصریح کرد:برای رونق بازار پنبه استان گلستان  باید علاوه بر حمایت از تولید داخلی نهاده های کشاورزی  نیز  با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

ابراهیمی افزود: برای رونق شرکت‌های نساجی باید بنگاهاى اقتصادى با سازوکارهای تخصصی هدفمند ایجاد شوند،تصریح کرد:برای فعال شدن بازار نساجی درکشور باید نگاه  مولد  به تولید پنبه در کشور داشت تا بتوان  به جای واردات پارچه در این راستا  تولید را با حجم بالایی افزایش داد تا  بتوان فرصت‌های اشتغال پایدار  نیز ایجاد کرد.

وی ادامه داد:یکی از راهکارهای اساسی خلاص شدن از وابستگی به واردات روغن، روغن کشی  از  محصولی  همچون پنبه است و این در  حالی است که  برای  بهبود بازار نساجی و روغن یکی از بهترین راهکارها این است که  در کنار مبدا تولید  پنبه در استان گلستان  کارخانه‌های صنایع تبدیلی ایجاد شوند.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قاچاق رونق تولید پنبه گلستان  را گرفت،یادآورشد: کاهش وابستگی به واردات روغن به عنوان کالای استراتژیک  با بسترسازی برای تولید پنبه در  استان گلستان  عملیاتی شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار