مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: به پیشنهاد شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت و با تصویب هیأت دولت و به منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، امسال استثنائأ اتمام فصل سرد همه اقلیم‌ها و دوره استفاده مشترکین خانگی از نرخ گازبهای فصل سرد، تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ تمدید شد.

نحوه محاسبه قبوض گاز اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا مشایخی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیأت دولت، محاسبه قبوض گاز مصرفی مشترکین خانگی در کل، به دو بخش فصل سرد و گرم تقسیم می‌شود، اظهار کرد: از پانزدهم فروردین تا پانزدهم آبان هر سال، فصل گرم و از پانزدهم آبان تا پانزدهم فروردین سال بعد، فصل سرد محسوب شده و محاسبه قبوض گاز بر این اساس انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس، قبوض گاز مشترکین خانگی تا زمان گفته شده و با توجه به شرایط پیش آمده، بر اساس نرخ فصل سرد و جداول پلکانی که برای هر اقلیم متفاوت است، ‌محاسبه می‌شود که تفاوت چشمگیری در میزان پرداخت مشترکین خواهد داشت، تصریح کرد: این امر بدین مفهوم است که هیچ تغییری در نرخ گازبها و نحوه محاسبه آن بوجود نیامده و تنها بر اساس این مصوبه، به جای ۱۵ فروردین از ۱۵ اردیبهشت ماه قبوض مشترکین گاز بدون هیچ‌گونه افزایش مجددی، بر اساس روال قبل و جداول پلکانی محاسبه می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این مصوبه و اجرای فصل سرد و گرم برای کلیه مشترکین خانگی ۳۱ استان لازم‌الاجراست. طریقه محاسبه قبوض نیز بر اساس همان جداول پلکانی ۱۲ پله‌ای است که هر پله قیمت خاص خود را در فصل سرد سال دارد که به هرحال به دلیل مصرف بیشتر، ارزان‌تر محاسبه می‌شود.

مشایخی با بیان اینکه تفاوت این طریق محاسبه و اضافه کردن یک ماه به فصل سرد با روش معمول همیشگی، رقم قابل توجهی است؛ چراکه الان استان‌های بسیاری هستند که هنوز هوای گرم ندارند و مردم از بخاری و شوفاژ استفاده می‌کنند و چون هنوز گاز مصرفی آن‌ها با همان قیمت پایین فصل سرد محاسبه می‌شود، در شرایط کنونی که مردم تحت فشار هستند، کمک بسیار مناسبی به آنان خواهد شد.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

  • حمید
    0

    آقای مدیر شرکت گاز... در ایران و بیشتر استان ها و به خصوص استان گلستان همیشه تا نیمه اردیبهشت هوا سرد هست... در سال های گذشته در حق مردم اجحاف شده که تا 15 فروردین فصل سرد محاسبه شده هست و از مردم پول بیشتر گرفتین..... در این روزها هم شاهد هستیم همه نقاط ایران بسیار سرد و بارانی هست....... فصل سرما در ایران اول آبان تا 15 اردیبهشت هست!!!!!!!!!!!!!!... سکوت رسانه ها هم بسیار جالب هست....

آخرین اخبار