حجت الاسلام ولی نژاد از فعالیت بیش از ۵۰ گروه سرود خیابانی به مناسبت نیمه شعبان در سراسر گلستان خبر داد.

​اجرای سرود خیابانی به مناسبت نیمه شعبان در بیش از ۵۰ نقطه گلستان/ توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» با اشاره به برنامه های گرامیداشت نیمه شعبان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری مراسم مردمی و به شکل حضوری مقدور نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا برای آنکه مردم از برنامه های نیمه شعبان محروم نمانند تصمیماتی برای ارج نهادن میلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) گرفته شد تا ضمن بهره مندی مردم از معنویت از هر گونه تجمع جلوگیری شود.

 

وی تصریح کرد: از ساعت 20 تا 21 شامگاه(چهارشنبه 20 فروردین) تمامی مساجد و اماکن مذهبی بلندگوها را بدون حضور جمعیت روشن می کنند و نسبت به پخش دعای فرج، استغاثه به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف)، دعای آل یاسین و مداحی اقدام خواهند کرد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اضافه کرد: مردم در ساعت 21 شب نیمه شعبان از فراز بام ها، بالکن و پنجره منازل ذکر «یا مهدی ادرکنی» و «یا حجت بن الحسن عجّل علی ظهورک» را سر می دهند و به امام زمان(عج الله تعالی فرجه شریف) توسل می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از فعالیت بیش از 50 گروه سرود خیابانی به مناسبت نیمه شعبان در سراسر گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این گروه های سرودخوانی از عصر 14 شعبان تا بعداز ظهر 15 شعبان ماه در بیش از50 نقطه استان گلستان به صورت زنده برنامه اجرا می کنند و مردم از طریق پنجره ها و بالکن منازل شاهد این سرود زنده خیابانی خواهند بود.

 

وی از توزیع بیش از 10 هزار بسته غذایی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و تصریح کرد: این بسته های غذایی عصر(چهارشنبه 14 شعبان) در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع می شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ابراز داشت: به مناسبت نیمه شعبان در فضای مجازی نیز ده ها مسابقه و برنامه های متنوعی از طریق گروه های مختلف اجرا می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان اضافه کرد: به ائمه جماعات و روحانیون خود در روستاهای گلستان تأکید کردیم که برگزاری جشن نیمه شعبان در روستاها غیرحضوری باشد و از هر گونه تجمع به شدت پرهیز شود.

 

وی با بیان اینکه نصب پرچم و چراغانی بدون تجمع مردم اشکالی ندارد، افزود: یکی از برنامه های پیشنهادی ما به مردم احیای نیمه شعبان است که در روایات به آن سفارش شده است و اگر مردم امکان آن را داشتند، می توانند شب نیمه شعبان را با قرائت دعا و قرآن کریم احیاء کنند و روز نیمه شعبان را روزه بگیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار