مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: قرارگاه مردمی سلامت «شهید حاج قاسم سلیمانی» در استان گلستان راه‌اندازی شده است تا در کنار دولت همه با ویروس کرونا را شکست دهیم.

قرارگاه مردمی سلامت «شهید قاسم سلیمانی» در کنار دولت تا شکست کرونا/ تدفین اموات کرونایی با رعایت موازین شرعی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن گرامیداشت ایام رجب‌المرجب اظهار کرد: قرار گاه مردمی سلامت «شهید حاج قاسم سلیمانی» در استان گلستان راه‌اندازی شد تا با استفاده تمامی ظرفیت‌های مردمی در  سایه همدلی و همکاری در کنار دولت همه با ویروس کرونا را شکست دهیم.

وی با اشاره به تجمیع ساختارها و ظرفیت‌های مردمی برای کمک به خادمان و مدافعان سلامت استان گلستان تصریح کرد: مجموعه‌های حاکمیتی «سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگی ولی فقیه در سپاه، اوقاف و امور خیریه، نمایندگی آستان قدس رضوی، نهادهای حوزوی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، استانداری، فرمانداران، هلال احمر و شهرداری‌ها» به عنوان پشتیبان و همراه قرارگاه مردمی سلامت هستند.

*ساختار عملیاتی برای ستاد مردمی سلامت تعریف شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: بخش‌های مردمی شامل شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، مراکز قرآنی، انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، بانوان فرهیخته، فضای مجازی سراج و مجموعه جبهه فرهنگی در قالب قرارگاه مردمی سلامت تشکیل شد تا با تمام توان در کنار دولت برای شکست ویروس کرونا باشند.

ولی‌نژاد با بیان اینکه ساختار عملیاتی برای ستاد تعریف شده است، گفت: کارهای فرهنگی، تبلیغی، پشتیبانی، عملیات ضدعفونی در خیابان و معابر انجام می‌شود رسانه‌ها نیز برای آرامش مردم نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آنچه به کنترل ویروس کرونا کمک کند حسنه است و هر کسی بخواهد باعث شیوع این ویروس شود سیئه و گناه محسوب می‌شود، توجه به این نکات و توصیه‌ها را درس آموز دانست.

*مراسم تدفین اموات کرونایی با رعایت موازین شرعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: بخش مردمی همانطوری که در زمان سیل به کمک مجموعه‌های دولتی برای نجات جان و مال مردم شتافت اکنون نیز با همین رویکرد وارد میدان شده است.

ولی‌نژاد از تولید هزاران ماسک و اقلام بهداشتی به عنوان یکی از نیازهای مهم توسط قرارگاه مردمی سلامت خبر داد و گفت: روحانیت در این قرارگاه نقش‌آفرین هستند و در کنار اقدامات تبلیغی، جهادی و پشتیبانی؛ برای اینکه خانواده‌های داغدار متوفی ناشی از کرونا دغدغه‌ای نداشته باشند مراسم تدفین اموات را با رعایت موازین شرعی انجام می‌دهند.

وی از مردم خواست برای شکست ویروس کرونا در خانه بمانند و گفت: در ایام ماه مبارک رجب قرار داریم روزهایی که با مناجات و دعا عجین شده، مردم برای رفع بلا بیش از پیش به درگاه خدا روی آورند و در حق بشریت دعا کنند تا این ویروس منحوس هر چه زودتر از جامعه رخت بربندد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار