فرمانده پایگاه دریابانی بندرترکمن از ساخت سازه بارج توسط سازمان همیاری شهرداری و پسماند با همکاری استانداری گلستان در بندرترکمن خبر داد.

استقرار بارج در اسکله بندرترکمن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر سرهنگ دوم محمد حسین برجسته ملکی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: لایروبی کانال های ورودی خلیج گرگان با ساخت سازه بارج توسط سازمان همیاری شهرداری و پسماند و همکاری استانداری گلستان به زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: این سازه بارج در ابعاد : ۱۰ متر در ۲۸ متر به وزن ۸۰ تن و میزان بارگیری ۱۰۰ تن تحویل اداره بنادر و کشتیرانی در بندرگز شده و در محل اسکله بندرترکمن مستقر شد.

برجسته ملکی ادامه داد: از این بارج برای انتقال مصالح و ماشین آلات جهت اجرای ساخت پروژه های گردشگری در آشوراده و همچنین لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان بکارگیری می شود که اجرای این سازه سهم بسزایی در سهولت تردد شناورها و اعزام به گشت ها و همچنین انتقال تجهیزات سازمانی به جزیره آشوراده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امید است با انجام پروژه های گردشگری و ایجاد اشتغال زایی، اقتصاد مردم مرزنشین رونق پیدا کند و از طرفی با باز شدن کانال ها ی عبوری از خلیج گرگان به دریا میزان صدمات شناوری کاهش چشمگیری پیدا کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار