معاون اول رییس جمهور اعلام کرد : باید فروش سهام عدالت برای مردم فراهم شود.

سهام عدالت در اختیار مردم قرار می گیرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسحاق جهانگیری شنبه در دیدار معاونین و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه دولت پس از اعمال تحریم های آمریکا مجبور به تغییر برخی سیاست های اقتصادی شد، گفت: متاسفانه در هفته های اخیر نیز با آثار و تبعات ویروس کرونا در کشور مواجه شده ایم که نیازمند تدوین سیاست ها و برنامه های جدید اقتصادی با مشورت صاحبنظران و اقتصاد دانان کشور هستیم.

 
 
فراهم شدن امکان فروش سهام عدالت برای مردم
 
 
 
معاون اول رییس جمهور افزد: مکرر گفته ام که ایران کشور ثروتمندی است و اگر در جهت رفاه مردم نتواند از این ثروت به بهترین نحو استفاده کند اشکال از مدیران ما است. مجموعه دارایی های کشور ۷ هزار هزار میلیارد تومان است و این به غیر از منابع نفت و گاز و دارایی های کشور در حوزه معادن و فلزات است که ما جزو کشورهای برتر در دنیا هستیم.
 
 
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامه های وزارت امور اقتصاد و دارایی در برهه کنونی این است که مردم در مضیقه و فشار قرار نگیرند، اظهار داشت: ۴۹ میلیون نفر از مردم ما دارای سهام عدالت هستند که امروز ارزش شرکت ها و سهام آنها افزایش یافته است. ارزش یک سهم یک میلیونی متعلق به اقشار بی بضاعت امروز معادل ۸ میلیون تومان شده است و ارزش سهم ۵۰۰ هزار تومانی سایر سهامداران نیز به ۴ میلیون تومان رسیده است.
 
 
 
جهانگیری افزود: ارزش سهام یک خانواده ۴ نفره معادل ۳۲ میلیون تومان شده است. در این شرایط که اگر برخی طبقات ۲ تا ۳ میلیون تومان پول وارد چرخه زندگی آنها شود مشکلاتشان تا حدی مرتفع می شود باید امکان فروش این دارایی فراهم شود.
 
 
 
معاون اول رییس جمهور افزود: باید راهکاری فراهم شود تا صاحبان سهام عدالت بتوانند بخشی یا همه دارایی خود را به فروش برسانند. مطمئن هستم مهمترین نکته در پیام رهبر معظم انقلاب نیز که در روز پنجشنبه اعلام شد یافتن راهکاری برای کمک به مردم بود.
 
 
 
عرضه سهام شرکت های دولتی در سازمان بورس
 
وی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه خود با دستگاه هایی که می توانند به مردم کمک کنند گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران و دستگاه های دیگر به خوبی به صحنه آمدند تا از فشار بر مردم کاسته شود اما به نظر من مهمترین امکان در این شرایط برای کمک به مردم استفاده از امکان سهام عدالت است.
 
 
 
جهانگیری در ادامه از زیرمجموعه های وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست تا بر روی حل مشکلات بنگاه های خرد و متوسط تمرکز لازم را انجام دهد تا در بحران کرونا این بنگاه ها دچار فروپاشی نشوند.
 
 
 
معاون اول رییس جمهور همچنین دیگر ماموریت وزارت امور اقتصاد و دارایی را برنامه ریزی برای احیای اقتصاد در دوران پساکرونا ارزیابی کرد و گفت: این وزارتخانه باید همان طور که در اهداف آن مشخص شده است برای اشتغال زایی، رشد پایدار، کاهش تورم و افزایش منابع بودجه هدف گذاری لازم را انجام دهد.
 
 
 
وی افزود: وزارت امور اقتصاد و دارایی در شرایطی که نقش نفت در بودجه کشور کمرنگ شده است مسئول اصلی تامین درآمد کشور است و باید در خصوصی سازی، ‌مولد سازی دارایی ها، ‌ایجاد درآمد از گمرک و تحقق اهداف مالیاتی به خوبی ایفای نقش کند.
 
جهانگیری بحث تامین منابع بودجه و اقتصاد را موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در شروع سال ۹۹ سهام شرکت های دولتی در سازمان بورس و اوراق بهادار به خوبی عرضه شده و با واگذاری شرکت های دیگر منابع خوبی برای دولت ایجاد خواهد شد.
 
معاون اول رییس جمهور همچنین گفت: فروش اموال بانک ها نیز نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کشور دارد زیرا با افزایش منابع بانکها قدرت پرداخت تسهیلات افزایش می یابد که این موضوع رسالت مهم نظام بانکی در شرایط جدید کشور است.
 
 
 
 
 
منبع: ایبنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار