مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از کمک ۱۲ میلیارد ریالی به بیمارستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، بقاع متبرکه و خادمین این بقاع با هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا اقدامات مختلفی از جمله تولید و توزیع ماسک و کمک به بیمارستان ها را در دستور کار قرار دادند.

اقدامات "وقف" در زمان شیوع ویروس کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجتبی عبداللهی -مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران - در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات مختلف این اداره برای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: با شیوع کرونا در کشور به ویژه استان تهران، در راستای هماهنگی و همگامی با ستاد مباره با کرونا  امامزادگان  و بقاع متبرکه تعطیل و خادمین مردم، فعالیت‌هایی را برای مبارزه با کرونا در دستور کار قرار دادند.
 
وی ادامه داد: اقدامات متنوعی در همین راستا برای مبارزه با کرونا به همت خادمان آستان‌های مقدس استان تهران صورت گرفت که می‌توان به تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار ماسک، گان و دستکش و توزیع آن در بیمارستان‌ها، آحاد مردم و نیازمندان با ایجاد ۲۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش در امامزادگان استان و همچنین توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته‌ی بهداشتی بین مردم و ضد عفونی اماکن و معابر از سوی خادمین این سازمان اشاره کرد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از کمک ۱۲ میلیارد ریالی به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۲ میلیارد ریال از کمک خیران و موقوفات مرتبط برای کمک به بیمارستان‌های شهدای یافت‌آباد، شهدای تجریش، آیت‌الله فیروزآبادی، هفت تیر و ... تخصیص یافته و برای برخی مراکز درمانی، تجهیزات تخصصی بیمارستانی تهیه و اهدا شده است، همچنین ۳۲ هزار و ۴۹۵ بسته غذایی تاکنون در بیمارستان‌های استان تهران همچون مسیح دانشوری توزیع شده است.
 
عبدالهی در ادامه به توزیع غذای بسته‌بندی و بسته حمایتی در ایام کرونا در طرح استان مهربانی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با شیوع کرونا، بسیاری از خانواده‌ها در تأمین معاش دچار مشکل شده‌اند، طرح استان مهربانی را راه‌اندازی کرده و در این طرح بیش از ۳ هزار و ۹۲۵ بسته حمایتی بین ۲ هزار ۷۳۰ خانوار توزیع کردیم. از طرفی دیگر در این ایام با همکاری نهادهای همسو اقدام به تجهیز، تبدیل و بهره‌برداری چند مکان به منظور استفاده به عنوان نقاهتگاه نیز کرده‌ایم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار