قدمنان گفت: با تامین امکانات در تلاش هستیم که روزانه ۵ هزار ماسک در شهرستان کردکوی تولید شود.

تولید ۵ هزار ماسک در کردکوی/ مردم مباحث پیشگیرانه را جدی بگیرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابراهیم قدمنان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در خصوص جلوگیری از مراسم های تشیع جنازه تاکید کردیم که مراسمی برگزار نشود ولی نمی توان جلوی سنت ها را گرفت و نیاز است که در این بخش فرهنگ سازی بیشتری اتفاق بیفتد.

 

فرماندار کردکوی ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید شده که در مساجد مراسم های تجمعی برگزار نشود و بر اساس گزارش هایی که در خصوص سفره خانه های سنتی به دست ما رسیده این اماکن پلمپ شده است.

 

قدمنان بیان کرد: هر روز بیمارستان ها و ادارات شهرستان را ضدعفونی می کنیم و از شب گذشته ضدعفونی و گندزادیی معابر سطح شهر را به طور کامل انجام دادیم.

 

وی گفت: همچنین برای نانوایان شهرستان کردکوی دستکش و ماسک تامین شده و آموزش لازم به منظور اقدامات پیشگیرانه اتفاق افتاده است و همچنین بر فروشگاه های عرضه کالا در سطح شهر نظارت کامل وجود دارد.

 

فرماندار کردکوی یادآور شد: انتظاری داریم که مردم شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند اما آن گونه که باید مردم شهرستان کرونا را جدی نگرفتند ولی به عنوان مسئول نسبت به اقدامات پیشگیرانه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

 

قدمنان ابراز داشت: 18 نفر بر اثر بیمار تنفسی در بیمارستان های شهرستان کردکوی بستری هستند و در روزهای گذشته فوتی مشکوک به کرونا در شهرستان وجود داشته که مبتلا به یکی از بیماری های حاد تنفسی بود ولی هنوز فوت فردی بر اثر کووید-19 گزارش نشده است.

 

وی گفت: در روزهای گذشته نشستی با دادستان و نمایندگان صنعت و تعزیرات در شهرستان برگزار شد و حکم کلی برای برخورد با تخلفات در سرکشی از فروشگاه ها صادر شده و حتی تاکید داریم که سوپرمارکت هایی که نان عرضه می کردند باید در پلاستیک پلمپ شده این نان ها را به فروش برسانند.

 

فرماندار کردکوی تاکید کرد: برخی باور نمی کنند که این بیماری تا چه میزان می تواند جدی باشد و باید این فرهنگ در بین مردم اتفاق بیفتد و نمی توانیم همه مردم را کنترل کنیم و مراکز بهداشت چنین امکاناتی به منظور بررسی همه افراد جامعه در اختیار ندارد.

 

وی با بیان اینکه با متخلفان و فروشگاه هایی که نسبت به مسائل بهداشتی و پشیگیرانه اقدام نمی کنند برخورد خواهیم کرد، افزود: در شهرستان کردکوی یک هزار ماسک تولید می شود و با تامین امکانات به دنبال این هستیم که تولید این ماسک ها را به پنج هزار عدد افزایش دهیم.

 

فرماندار کردکوی خاطرنشان کرد: کمبود مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی وجود دارد و در تلاش هستیم که این کمبودها را جبران کنیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار