عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با مشکل مواجه است، حال در این وضعیت نه تنها اعتباری برای صندوق در نظر گرفته نمی شود، بلکه طلب های به حق آن ها نیز تسویه نمی شود.

یک بام و دو هوای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ لزوم افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

به گزارش گلستان ۲۴؛ شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، بر لزوم افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: مجلس در بودجه سال جدید اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری قرار داد، اما متأسفانه از این میزان بودجه، اعتباری برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری و لشکری حقوق کمتری دریافت می کنند و این مسئله موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری برای این خانوارها شده است.
 
 
 
وی با انتقاد از عدم اجرای قانون افزایش حداقلی حقوق بازنشستگان و شاغلان، افزود: بر اساس قانون بودجه سال 99، حقوق بازنشستگان و شاغلان نباید کمتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان باشد که این قانون مشمول بازنشستگان تأمین اجتماعی، بازنشستگان لشکری و کشوری بوده، اما متأسفانه این قانون را به درستی اجرایی نکرده است.
 
 
 
نادری ادامه داد: تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با مشکل مواجه است، حال در این وضعیت نه تنها اعتباری برای صندوق در نظر گرفته نمی شود، بلکه طلب های به حق آن ها نیز تسویه نمی شود.
 
 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید یک بار برای همیشه مشکل مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و عدم افزایش حقوق آن ها را حل کند، در غیر این صورت قطعا مجلس اقدامات مقتضی را صورت خواهد داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار