معاون اول قوه قضائیه گفت: مقابله جدی با فساد نباید منجر به تعطیلی کارگاه ها و واحدهای تولیدی خرد و کلان شود.

صحبت‌های اژه‌ای درباره پرونده معدوم‌سازی جوجه‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در حاشیه آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان مرکزی در جمع خبرنگاران، در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای زندانیان در شرایط بیماری کرونا بیان کرد: قوه قضائیه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور جهت سلامت زندانیان تلاش های وافری داشته است و طی هماهنگی با وزارتخانه مربوطه علاوه بر رعایت همه دستورات و پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، کار مضاعفی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضع بهداشتی زندان ها و فراهم کردن لوازم بهداشتی به شکلی پیش رفت که کمترین لطمه به زندانیان وارد شود، افزود: سعی شد زندانیانی که بیرون بودن آنها از زندان برای مردم و کشور ضرری ندارد می توانند از مرخصی استفاده کنند و در این راستا ابتدا بخشنامه ترتیب داده شد که تا پایان فروردین ماه تعدادی کثیری از زندانیان (زندانیان امنیتی و غیر امنیتی و یا مالی و غیرمالی) و افرادی که شرایط مرخصی داشتند مرخص شوند.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه برخی افراد طبق قانون و برخی احکام امکان مرخصی نداشتند، اما باقی زندانیان مشمول شرایط به مرخصی رفتند، گفت: بلافاصله پس از پایان فروردین ماه، در نشستی دستورالعمل مفصلی تهیه شد که براساس آن مهلت مرخصی تعدادی از افرادی که به مرخصی رفته بودند، تمدید می شود، برخی ممکن است مشمول عفو شوند و نیاز به بازگشت به زندان نخواهد بود و افرادی هم هستند که واجد برخی شرایط برای عفو نیستند و باید به زندان بازگردند.

وی در ادامه جهت کمک قوه قضائیه به برخی صنایع همچون آذرآب و هپکو که مشکلات آنها در مراسم تودیع و معارفه مطرح شد، بیان کرد: یکی از توصیه های امسال قوه قضائیه به روسای کل دادگستری در استان ها این است که در مورد کمک به دولت جهت تحقق شعار سال و جهش تولید همکاری داشته باشند و لازمه تحقق این کار این است مقابله جدی با فساد صورت گیرد و البته این مبارزه نباید منجر به تعطیلی کارگاه های خرد و کلان شود. قوه قضائیه با مسئولان استانی برای تحقق شعار سال همکاری خواهد داشت و موارد و مسائلی که مربوط به قوه قضائیه است، پیگیری خواهد شد که حل شود.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص موضوع معدوم سازی جوجه های زنده یک روزه گفت: در این راستا پرونده تشکیل شده و تحقیقات در مرحله مقدماتی است و تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار