رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: زنبورداران گلستانی برای کوچ بین استانی حتما مجوزدریافت کنند تا دچار مشکلات نشوند.

لزوم تهیه مجوز کوچ بین استانی برای زنبورداران
به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب الله تاشی رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: با شیوع ویروس کرونا زنبورداران گلستانی دچار خسارت غیر مستقیم شدند و پیش بینی می‌شود امسال تولیدات عسل کاهش داشته باشد.

او افزود: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و عدم تردد‌های بین شهری بسیاری از زنبورداران با مشکل کوچ بین شهری و بین استانی مواجه شدند و همین تاخیر در کوچ موجب کاهش تولید می‌شود.

تاشی ادامه داد: به زنبورداران توصیه می‌کنیم موضوع بیمه را جدی بگیرند چراکه اگر دچار خسارتی شوند تنها از طریق بیمه قادر به کمک کردن به آن‌ها خواهیم بود.

او گفت: اززنبورداران می‌خواهیم برای کوچ‌های بین استانی حتما مجوز کوچ دریافت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

تاشی ادامه داد: اگر مجوز کوچ دریافت نشود جهاد کشاورزی قادر به ارائه خدمات به آن‌ها نخواهد بود.

رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: هر ساله زنبورداران از استان‌های مختلف از جمله خراسان به گلستان کوچ می‌کنند تا از جنگل‌ها و مزارع کلزای استان بهره ببرند، اما گاهی این کوچ‌ها به صورت غیرقانونی انجام می‌شود و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

تاشی افزود: زمانی که کوچ با مجوز انجام شود جهاد کشاورزی می‌تواند در جانمایی کلونی‌های زنبور عسل به زنبورداران کمک کند تا به مشکلی برنخورند.

او ادامه داد: متاسفانه هرسال شاهد این هستیم که تعدادی اززنبورداران سایر استان‌ها بدون مجوز به گلستان می‌آیند و به صورت غیرقانونی در کنار زمین‌های کشاورزی مستقر می‌شوند که همین موضوع موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود و موجب هدر رفت زمان و انرژی ما برای حل کردن مشکل آن‌ها می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار