مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه هجوم ملخ مراکشی به مراتع استان از ۱۴ فروردین ماه آغاز شده، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع آلوده شده و مبارزه ادامه دارد.

بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع گلستان آلوده به ملخ مراکشی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوطالب قزلسفلو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از ۱۴ فروردین ماه شاهد هجوم ملخ‌های مراکشی به مراتع استان هستیم و تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع آلوده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم آلودگی از شهرستان‌های مراوه تپه، گنبدکاووس و آق قلا گزارش شده است، افزود: هم‌اکنون ۱۳ هزار هکتار از مراتع مراوه تپه، پنج هزار هکتار از مراتع گنبدکاووس و بین دو تا دو هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع آق قلا آلوده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه در بازدیدهای میدانی هجوم ملخ‌ها به مراتع شهرستان کلاله گزارش نشده اما ممکن است در روزهای آینده این مناطق هم درگیر شوند، اضافه کرد: تاکنون مبارزه در سطح ۱۰ هزار هکتار از مراتع استان انجام شده است.

وی به جزییات بیشتری از مبارزه در مراتع اشاره و تصریح کرد: تاکنون مبارزه شیمیایی در سطح هشت هزار هکتار از مراتع مراوه تپه، هزار و ۳۵۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس و هزار و ۳۹۰ هکتار از مراتع آق قلا انجام شده است.

قزلسفلو با این توضیح که مبارزه شیمیایی با ملخ مراکشی در استان همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با استفاده از ۸۲ تراکتور، ۲۶ تانکر آب و ۷۰ دستگاه سمپاشی تراکتوری عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم مانع هجوم ملخ‌ها به مزارع کشاورزی شویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار