حق شناس در خصوص طرح ملی «راهکار» گفت: به منظور جلوگیری از موازی کاری و تقسیم عادلانه بسته های معیشتی کمک های مومنانه کانون های مساجد گلستان با هماهنگی ستاد توزیع شود.

هماهنگی کانون های مساجد گلستان با ستاد مواسات و همدلی/ احتمال اعلام وضعیت سفید در برخی شهرهای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شامگاه امروز (چهارشنبه 10 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تلاشی که کادر درمانی استان گلستان انجام داد تعدادی از شهرستان های استان گلستان در وضعیت سفید قرار گرفته است.

 

*اعلام وضعیت سفید برخی از شهرهای گلستان در پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان

استاندار گلستان ادامه داد: ما منتظر هستیم که ستاد ملی کرونا این شهرها را تایید کند و امیدواریم هفته آینده این اتفاق بیفتد و آنگاه می توانیم از 15 رمضان شرایط را برای تعدادی از شهرها سفید اعلام کنیم و  همه کارها به روال عادی برگردد.

 

حق شناس با بیان اینکه در این شهرها مساجد باز خواهد شد، افزود: در برخی از شهرهای استان گلستان حتی یک جانباخته نیز از کرونا نداشتیم.

 

وی افزود: بیشترین آسیب به بخش های اقتصادی استان براثر شیوع کرونا مربوط به بخش گردشگری، کارگران روزمزد و دستفروشان بود.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: در سال گذشته بانک ها تسهیلات قابل توجه ای از عناوین مختلف از تبصره 18، بازسازی و نوسازی و رونق تولید پرداخت کردند.

 

حق شناس ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال به نام «جهش تولید» نامگذاری شده تلاش ما این است که تسهیلات به بنگاه های اقتصادی پرداخت شود که ظرفیت تولید را افزایش دهد و یا اینکه تسهیلات را به پروژه های اعطاء می کنیم که بتوانند وارد چرخه تولید شوند.

 

*کمک های مومنانه کانون های مساجد با هماهنگی ستاد مواسات توزیع شود

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری شبستان در راستای توصیه استاندار برای کانون های مساجد گلستان در طرح ملی «راهکار» گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در استان یک ستاد سه نفر متشکل از فرمانده سپاه، فرماندار و ائمه جمعه برای رزمایش «مواسات و همدلی» و شناسایی اقشار نیازمند تشکیل شد  و تاکید کردیم که هر کمکی که بنا است اتفاق بیفتد از طریق این ستاد رقم بخورد.

 

استاندار گلستان یادآور شد: همه پایگاه های بسیج و خیرین در این قالب معرفی و تعریف می شوند و طبیعتا بخشی از خیرین نیز در این قالب نمی گنجند و کمک مومنانه را از طریق دیگری انجام می دهند از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد و گروه های جهادی و سمن ها و انتظار ما برای جلوگیری از موازی کاری و توزیع بسته های معیشتی به صورت عادلانه در بین اقشار آسیب دیده این است که از طریق ستاد تشکیل شده رزمایش مواسات و همدلی توزیع بسته های معیشتی دنبال شود.

 

حق شناس ابراز داشت: در فرمانداری های استان گلستان انسجام وجود دارد و  از ظرفیت خیرین نیز استفاده شده است.

 

وی افزود: به دهیارها و بخشداران تاکید شده که کارگرانی که به سرمزارع کشاورزی می روند حتما ماسک و اقلام بهداشتی را برای آنها فراهم کنند.

 

*کرونا در چند ماه آینده ریشکن نمی شود

استاندار گلستان تاکید کرد: اینکه تصور کنیم که کرونا در چند ماه آینده ریشکن می شود هیچگاه این اتفاق نمی افتد و باید آموزش ببینم که مثل ویروس مارس، مرس  و آنفولانزای n1h1 حفاظت های شخصی را رعایت کنیم.

 

حق شناس بیان کرد: در حال حاضر کارکنان دستگاه های اجرایی به طور 100 درصد در محل کار حضور هستند.

 

وی در خصوص پیگیری های خود در خصوص تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: از وزیر ورزش درخواست داشتم که هر تصمیمی برای لیگ های دیگر در نظر گرفته شد برای بسکتبال نیز در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار