مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای شیوع ویروس کرونا در استان گلستان با حضور سردار ملک فرمانده سپاه نینوا استان گلستان و هادی حق‌شناس استاندار گلستان در ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان افتتاح شد.

افتتاح مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای شیوع ویروس کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، استاندار گلستان صبح امروز در آئین افتتاح مرکز مطالعات و سنجش شیوع ویروس کرونا در استان گلستان گفت: طبق فرموده امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ثروت و امکانات مادی منشا قدرت نیست بلکه در دنیای امروز منشا قدرت و اقتدار یک کشور، علم و دانش است.

هادی حق‌شناس با بیان اینکه مصداق این بیان رهبر معظم انقلاب وضعیت امروز آمریکاست، اظهار کرد: آمریکا که قوی‌ترین اقتصاد جهان را داراست ولی امروز مشاهده می‌کنیم که در مواجه با ویروس کرونا دچار بیشترین آسیب شده است.

وی تصریح کرد: کاری که بسیج دانشجویی امروز می‌تواند انجام دهد، مستندسازی ویروس کرونا در سطح استان است‌ تا به شناخت هرچه بیشتر این ویروس منحوس کمک شود تا این تجربه به نسل‌های بعد هم منتقل شود.

 

 

 پیش از این مسوول بسیج دانشجویی استان گلستان از راه‌اندازی مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای شیوع ویروس کرونا در گلستان خبر داد.   

جواد فرامرزی اظهار کرد: این مرکز با مشارکت و همکاری تعداد زیادی از اساتید دانشگاه، کارشناسان و دانشجویان دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شده است و به مطالعه و پیامدسنجی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، مذهبی، کشاورزی و محیط زیست، بهداشت و درمان و ... می‌پردازد.
وی تصریح کرد: در طول دو ماه اخیر در زمینه های مختلف مربوط به مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان گلستان، کارها و اقدمات زیادی صورت گرفته است و همچنان این فعالیت‌ها در بخش‌های درمانی و غربالگری، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، تولید تجهیزات بهداشتی، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در سراسر استان ادامه دارد.
وی افزود: از مجموعه این اقدامات و فعالیت‌ها، مساله درمان و غربالگری با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستانها و مراکز درمانی سراسر استان و همکاری سپاه و بسیج به صورت مداوم و شبانه‌روزی پیگیری و اجرایی شد و نتایج خوب و ارزشمندی به همراه داشته و دارد.
مسوول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: در زمینه‌های تولید تجهیزات پزشکی شامل ماسک، گان، شیت و مواد ضدعفونی کننده ، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی، ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی مجموعه‌های اداری و جهادی و مردمی زیادی به فعالیت و نقش‌آفرینی موثر پرداختند و به کمک مردم استان در مقابله با شیوع این ویروس آمدند.
وی با اشاره به اهمیت داشتن موضوع مطالعه و سنجش پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در زمینه‌های گوناگون گفت: از جمله مسائلی که تاکنون در سطح استان به طور جدی به آن توجه و پرداخته نشده است بحث انجام مطالعات، آینده‌پژوهی و احصاء پیامدهای ناشی از شیوع این ویروس در استان گلستان و بروز مشکلات یا مواجهات احتمالی آینده در حوزه‌های مختلف است.
فرامرزی افزود: برای رفع این نقیصه ناحیه بسیج دانشجویی استان گلستان در راستای تحقق رسالت ذاتی خود و در کنار مجموعه فعالیت‌های جدی و جهادی خود در سایر زمینه‌های مربوط به مقابله با ویروس کرونا، اقدام به راه‌اندازی مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان گلستان کرده است.
وی در زمینه تشریح چگونگی راه‌اندازی و فعالیت این مرکز گفت: مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان گلستان با مشارکت و همکاری تعداد زیادی از اساتید دانشگاه، کارشناسان و دانشجویان دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شده است و به مطالعه و پیامدسنجی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، مذهبی، کشاورزی و محیط زیست، بهداشت و درمان و ... می‌پردازد.
مسوول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: اخذ نظرات نخبگان و اساتید، جمع‌بندی و سنجش صحیح پیامدها، تحلیل دقیق داده‌ها، اولویت‌بندی مسائل و مشکلات احتمالی، تبیین و ارائه مشکلات احتمالی به مجموعه‌های مرتبط با آن، مطالبه‌گری‌های لازم برای مواجهه صحیح و حل مشکلات و ... از جمله اهداف راه‌اندازی و فعالیت این مرکز است.
وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان، اساتید و نخبگان استان از راه‌اندازی این مرکز اذعان کرد: درب مرکز مطالعات و سنجش پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان گلستان به روی همه کارشناسان و صاحب‌نظران باز است تا با ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود، زمینه تکمیل این پروژه علمی و تحقیقی برای حل مشکلات احتمالی آتی را فراهم آورند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار