متهمان وقتی تهران را ناامن دیدند، برای مخفی شدن به استان گلستان گریختند

3مرد که در جریان جنایتی گانگستری خودروی پژویی را در مشهد به رگبار بسته و با شلیک بیش از 20گلوله 3نفر را به قتل رسانده بودند، در عملیات ضربتی پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شدند.

دستگیری جنایتکاران فراری در باغ اجاره‌ای

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از همشهری، چهارشنبه هفته گذشته گزارشی محرمانه   از طریق پلیس آگاهی خراسان رضوی در اختیار پلیس آگاهی استان گلستان قرار گرفت که نشان می‌داد 3جنایتکار فراری پس از قتل 3مرد در مشهد به تهران و پس از آن کرج گریخته‌اند و هم‌اکنون در مسیر رفتن به استان گلستان هستند. ردیابی‌های اطلاعاتی کارآگاهان جنایی مشهد از این حکایت داشت که مردان جنایتکار پس از فرار از مشهد چند روزی را در تهران و شهریار گذرانده‌اند اما از آنجا که احتمال می‌دادند شناسایی شوند، تصمیم گرفته بودند مخفیگاه‌ خود را تغییر داده و راهی استان گلستان شوند. طبق اطلاعاتی که کارآگاهان در اختیار داشتند این مردان جنایتکار از قبل با دوستان تبهکارشان در استان گلستان تماس گرفته و از آنها خواسته بودند محلی را برای اختفای آنها فراهم کنند.

تعقیب سایه‌ به سایه‌
تیمی از کارآگاهان جنایی به دستور سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی گلستان برای رد زنی قاتلان فراری وارد عمل شدند. 3مرد جنایتکار بی‌خبر از اینکه پلیس سایه به سایه‌ در تعقیب آنهاست، شهرها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند و شامگاه چهارشنبه وارد روستایی جنگلی در اطراف گرگان شدند. آنها یکراست به باغی که همدستانشان برایشان اجاره کرده بودند رفتند تا بتوانند مدتی را در آنجا مخفی شوند.

عملیات ضربتی 
هوا تاریک شده بود و قاتلان فراری که تصور می‌کردند محلی امن برای مخفی شدن پیدا کرده‌‌اند، تصمیم گرفتند استراحت کنند. این در حالی بود که کارآگاهان جنایی توانسته بودند رد آنها را گرفته و باغ مورد نظر را شناسایی کنند. از آنجا که احتمال داشت مردان جنایتکار مسلح باشند، تیم‌های عملیاتی حوالی بامداد روز بعد، یعنی پنجشنبه اول خردادماه،  عملیات ضربتی خود را شروع کردند و پیش از روشن شدن هوا، وارد ویلای داخل باغ شدند و قاتلان فراری را   پیش از آنکه فرصتی برای فرار پیدا کنند، دستگیر کردند.
به این ترتیب مردان جنایتکار تنها یک هفته پس از به رگبار بستن یک خودروی پژو و قتل 3نفر در مشهد که جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرده بود، دستگیر شدند و در اختیار پلیس آگاهی این شهر قرار گرفتند و به مشهد منتقل شدند. اما جنایتی که این افراد رقم زده بودند چطور رخ داده بود؟

یک هفته قبل‌تر
عصر چهارشنبه 24اردیبهشت بود که صدای رگبار گلوله ساکنان شهرک رضوی مشهد را به وحشت انداخت. مردانی که سوار بر یک خودروی سواری تیره بودند، سرنشینان یک پژو پارس سفید رنگ را به رگبار بستند و بعد از شلیک دست‌کم 20گلوله با اسلحه کلاشنیکف پا به فرار گذاشتند. ماجرای این تیراندازی به مأموران پلیس و قاضی علی اکبر احمدی‌نژاد، کشیک ویژه قتل مشهد گزارش و تحقیقات در این پرونده آغاز شد. در جریان تیراندازی مردان مسلح، 3سرنشین پژو که 2 نفر از آنها برادر بودند هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و هر 3 جانشان را از دست دادند. تحقیقات گسترده قاضی جنایی و کارآگاهان آگاهی مشخص کرد که شروع این ماجرای جنایی به روستای خادم آباد در نزدیکی مشهد برمی‌گردد. درگیری بین 2دسته ازاهالی روستا رخ داده بود و آنها چند ساعت قبل‌تر بر سر یک تماس تلفنی با هم درگیر شده بودند. ظاهرا فردی با فرد دیگری تماس گرفته و بین آنها درگیری لفظی آنهم از پشت تلفن در گرفته بود. آنها سپس با هم قرار گذاشتند و به این ترتیب درگیری تلفنی به درگیری فیزیکی کشیده شده و در نهایت یکی از طرفین درگیری به پلیس شکایت کرد  و مأموران 2نفر از طرف دیگر را به‌خاطر این شکایت دستگیر و به کلانتری منتقل کرده بودند.
پس از بازداشت این 2نفر، تهدیدها بین اعضای هر 2گروه ادامه یافته بود. پس از آن 2برادر 34و 38ساله به همراه مردی 51ساله که از آشنایان همان 2 نفری بودند که در کلانتری بازداشت بودند، سوار بر خودرو در راه کلانتری بودند تا شاید بتوانند دستگیر شده‌ها را آزاد کنند که در مسیر کلانتری توسط 3نفر از اعضای گروه دیگر هدف تیراندازی قرار گرفتند و جانشان را از دست دادند.
به گفته قاضی احمدی‌نژاد، بازپرس پرونده، متهمان پس از دستگیری به تیراندازی مرگبار اعتراف کردند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار