مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران می‌گوید دلال بازی و افزایش تقاضا قیمت‌ها را افزایش داده است.

دو دلیل افزایش قیمت گوشت در بازار

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران معتقد است که دلال‌بازی، افزایش تقاضا و بالارفتن هزینه‌های تمام‌شده تولید، علت گرانی گوشت قرمز است.

سعید سلطانی‌سروستانی گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تمام‌شده تولید در امسال از جمله رشد قیمت نهاده‌های دامی در بازار، دام را با قیمت مناسب از دامپروران خریداری نمی‌کنند تا جایی که دام سنگین روی دست تولیدکنندگان باقیمانده است.

وی با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: اکنون دامداران و دامپروران هرکیلوگرم جو ۱۳۵۰تومانی را بالای ۲۲۰۰تومان، ذرت ۱۵۰۰تومانی را ۲۶۰۰تومان و سویای ۲۴۵۰تومان را بالای ۵۰۰۰تومان از بازار خریداری می‌کنند که در قیمت تمام‌شده تولید تاثیرگذار است.

سلطانی‌سروستانی با بیان اینکه قیمت دام زنده تغییر چندانی نداشته است تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد تولید، تولیدکنندگان ما روی هر کیلوگرم دام زنده ۱۰درصد هم سود نمی‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران، بخشی از افزایش تقاضا را مربوط به اتمام ماه رمضان دانست و گفت: البته به دلیل وجود حلقه‌های واسط بخش عمده گرانی گوشت قرمز مربوط به تهران است و دیگر شهرهای کشور با این معضل روبه‌رو نیستند.

 

 
منبع: عصر اقتصاد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار