آغاز عملیات تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت، تولید روزانه ۲ هزار تُن نخاله ساختمانی در گرگان، مشارکت استارت‌آپ‌های گلستان در مهار اعتیاد و دستگیری صیادان غیرمجاز در خلیج گرگان از جمله خبرهای کوتاه امروز یکشنبه گلستان است.

آغاز عملیات تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس اداره فنی و عمرانی شیلات گلستان گفت: ۲۲ مزرعه در مجتمع پرورش میگو گمیشان به فیلتر شنی مجهز شد که با راه اندازی آن در ورودی مزارع پرورش میگو از ورود موارد ناخواسته از جمله مواد جامد و معلق موجود در آب، گل و لای و سایر آبزیان به استخر جلوگیری می شود.

**

نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان در راستای مقابله با صیادان غیرمجاز و حفظ ذخایر ارزشمند دریای خزر، ۳ صیاد غیرمجاز را در منطقه خلیج گرگان روبروی کانال خزینی به همراه ۳ کیلوگرم ماهی کپور و ۱۵ رشته دام فلسدار شناسایی و دستگیر کردند.

**
استاندار گلستان در جلسه شورای هماهنگی با مواد مخدر استان گفت: گلستان جزو استان‌های پر خطر در شیوع مواد مخدر نیست اما توجه به پیشگیری و مقابله از اولویت های اجتماعی محسوب می شود.

هادی حق شناس افزود: با استفاده از ظرفیت استارت آپ ها که بیشتر جوانان در آن فعالیت دارند و با بهره گیری از توان دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد می توان از اقدامات خلاقانه در راستای کنترل شیوع مواد مخدر، درمان معتادان و فعالیت های پس از ترک استفاده کرد.

**

اداره‌کل دامپزشکی گلستان درباره احتمال وقوع تب کریمه کنگو در این استان هشدار دارد و از دامداران و افراد مرتبط با نگهداری و کشتار دام خواست تا با دقت و حساسیت بیشتری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

**

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت بااعتبار ۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این فاز تکمیل بازارچه صنایع‌دستی مینودشت و محوطه‌سازی اطراف آن با اعتبار۴  میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استانی آغاز شد.

**

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت :پارسال ۱۲۹ شرکت تعاونی با ۳ هزار و ۲۰۶ عضو و ۲ هزار و ۳۴۱ فرصت شغلی در استان تشکیل شد.

سعید مازندرانی اظهار داشت: برای تقویت شرکت های تعاونی در سال گذشته ۴۰ هزار و ۳۹۵ نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و ۲۱ هزار و ۵۹۹ نفرساعت آموزش مجازی برگزار شد.

**
فرماندار گرگان در جلسه ساماندهی و هماهنگی حمل نخاله ساختمانی گفت : روزانه بیش از ۲ هزار تن نخاله ساختمان در این شهر تولید می شود که لازم است شهرداری با همکاری امور اراضی زمین مورد نظر برای دپوی این نخاله ها را تامین کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار