رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه کاهش آمار ابتلا به کرونا نباید ما را فریب دهد، گفت: عادی شدن بیماری کرونا خطر بزرگی است که همچنان شهرمان را تهدید می‌کند.

کرونا برایتان عادی نشود/ پائین آمدن آمار در گنبدکاووس فریبمان ندهد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم پالیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به پائین آمدن آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: نکته مهم این است که این پائین آمدن آمار نباید شهروندان عزیز ما را فریب داده و موجب شود که پروتکل‌های بهداشتی و نکات ایمنی در برابر کرونا را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه نسبت تعداد نفرات بستری در شهرستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱/۲۹ نفر است، افزود: این آمار از میانگین کشوری و استانی نیز پائین‌تر است که مرهون هوشمندی مردم عزیز و تلاش بی‌وقفه مسوولان و مدیران، رسانه‌ها و به ویژه آگاهی بخشی کادر سلامت شهرستان به مردم است.

* اولویت مرکز بهداشت گنبدکاووس در مسیر مقابله با کرونا آموزش است

پالیده با تاکید بر اینکه خواهش بنده از مردم این است که نگذارند با بی‌دقتی و بی‌مبالاتی نسبت به رعایت نکات بهداشتی دوباره دچار پیک شیوع بیماری شویم، خاطرنشان کرد: از دادستان، رئیس دادگستری و اداره تعزیرات تقاضا دارم به صورت جدی همچنان در برابر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با قدرت برخورد کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس اولویت مرکز بهداشت گنبدکاووس در مسیر مقابله با کرونا را آموزش دانست و ادامه داد: اما باید از قهوه قهریه در برابر بی‌مبالاتی برخی در برابر اجرای نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی استفاده کرد تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

* ۵۴ درصد افراد بستری شده در بیمارستان‌های گنبدکاووس شهروندان این شهرستان بوده‌اند/ مدیران ادارات، اصناف و بازاریان در تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری فیزیکی همکاری کنند

پالیده با اشاره به اینکه ۵۴ درصد افراد بستری شده در بیمارستان‌های گنبدکاووس شهروندان این شهرستان بوده‌اند، اضافه کرد: از نظر سنی از میان ۶۹۶ نفر گنبدی بستری شده بیشترین آمار متعلق به افراد ۶۱ تا ۷۰ ساله است که بالغ بر ۲۴۳ نفر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون درصد افراد بستری شده شهری حدود ۶۳ درصد و افراد بستری شده روستایی نیز ۳۷ درصد بوده است، گفت: این اتفاق به دلیل مدیریت بسیار خوب بخشداران مرکزی و داشلی‌برون گنبدکاووس در اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی بهداشتی بوده است که در زمان اوج و پیک بیماری در گنبدکاووس کمترین آمار بیماری را در روستاها تجربه کردیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه مدیران ادارات، اصناف و بازاریان در تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری فیزیکی همکاری کنند، تصریح کرد: از این عزیزان تقاضا داریم در صورت مشاهده مورد مشکوک با معرفی به مرکز بهداشت شماره هفت گنبدکاووس از امکان آزمایش رایگان و خدمات اولیه درمانی بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار