بالا رفتن از پله را به ورزش تبدیل کنید!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مجله اینترنتی تناسب اندام؛ آخرین تحقیقات نشان دهنده ی این موضوعند که بالا رفتن از پله یکی از بهترین راه ها برای سوزاندن کلی کالری و تقویت قلب است! بر طبق یک تحقیق انگلیسی، بالا رفتن از پله ها با کاهش ریسک بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد. آنطور که گفته شده، شخصی که دارای اضافه وزن است، می تواند بواسطه ی بالا رفتن از پله های دو طبقه، در هر روز، به مدت یک سال حدود 6 کیلو وزن کم کند.

بنظر می رسد که فقط فعالیت های شدیدی همچون کشیدن وزنه با طناب و دوی سرعت می توانند بیشتر از بالا رفتن از پله در یک دقیقه کالری بسوزانند! بالا رفتن از پله بطور منظم، می تواند یک ورزش مفید و یک تمرین کاردیوی قوی بحساب بیاید.

بیشتر کالری بسوزانید

بالا رفتن از پله، بزرگ ترین گروه عضلات بدن شما را بکار می گیرد تا بتوانید بطور مکرر و قدم به قدم وزن بدنتان را بالا بکشید. بعلاوه استفاده از عضلات برای حمل وزن بدن در بالا رفتن از پله، در مقایسه با دویدن بسیار بیشتر است.

تمرینات کاردیوتان را تقویت کنید

بالا رفتن از پله بلافاصله ضربان قلب شما را افزایش می دهد، بدین جهت یک تمرین کاردیوی خوب هم بحساب خواهد آمد.

قدرت عضلاتتان را افزایش دهید

بالا رفتن از پلکان یک راه عالی برای افزایش قدرت عضلات اصلی بدن شماست.

بدنتان را سفت و خوش اندام کنید

همچنین این حرکت، تمام عضلات بزرگ بدن شما همچون ماهیچه سرینی بزرگ، ماهیچه های همسترینگ، ماهیچه چهارسر رانی و ساق پایتان را به کار وا داشته و به همین جهت بدن شما سفت و خوش اندام خواهد شد.

یک تمرین کم فشار

نیازی نیست تا در بالا رفتن از پلکان عرقتان در بیاید! تنها چند پله در روز یک تمرین خوب را برایتان رقم خواهد زد!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار