محمدرضا کنعانی گفت: تالاب بین المللی گمیشان شرایط مساعدی ندارد از سال گذشته پیگیری کردیم 12میلیارد ریال بودجه را برای احیای این تالاب دریافت کردیم و امیدواریم مطالعات به نتیجه برسد که وارد فاز اجرا شویم.

حال تالاب بین المللی گمیشان مساعد نیست/ ایجاد کارگروه ملی برای خلیج گرگان/ تشریح سرنوشت گوشت های شکار کشف شده

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، محمدرضا کنعانی به مناسبت هفته محیط زیست ضمن تبریک هفته محیط زیست در بازدید از دفتر گلستان ما به خبرنگاران این مجموعه، اظهار کرد: محیط زیست از مسئله هایی است که هر کسی در هر گروه بندی سیاسی و غیرسیاسی باید خود را نسبت به حفظ آن مسوول بداند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در خصوص سرنوشت گوشت های شکار کشف شده از شکارچیان، گفت: بخشی از گوشت ها باید توسط نهادهای قضایی تعیین تکلیف شود و سپس به بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی اهدا می شود و همچنین بخشی از آن به کاشف داده می شود اما بنده علاقه دارم بعد از تعیین تکلیف این گوشت ها حتما به نهادهای حمایتی داده شود که به توسعه فرهنگ محیط زیستی کمک شود.

وی، افزود: سال گذشته با پیگیری ها 11 نفر محیط بان استخدام شدند و به یگان اجرایی ما اضافه شدند توانستیم در برخی از شهرستان ها و بخش های  مثل بندرگز، زیارت، آق قلا، جعفرآباد، سیمین شهر که ساختار سازمانی مصوب داشتیم اما به جهت کمبود نیرو پاسگاه نداشتیم پاسگاه های شبانه روزی راه اندازی کنیم.

کنعانی با اشاره به اختصاص سهمیه 14 نفر دیگر در سال جدید برای بخش های مختلف، عنوان کرد: علاوه بر اینکه در حوزه سازمانی پیشرفت های خوبی داشته ایم توانستیم در راستای افزایش فناوری های زیست محیطی در مناطق حفاظتی نیز پیشرفت داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آتش سوزی در سال جاری صورت نگرفته، اذعان کرد: فقط یک درخت در پارک ملی گلستان آتش گرفت که حریق آن اطفا شد. با توجه به بارش خوب وضعیت خوبی رو به رو هستیم اما در ادامه سال کلاله و گالیکش مستعد آتش سوزی هستند و به دنبال آن هستیم تا تاثیرات را به حداقل برسانیم یا جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ردیف بودجه مستقلی برای پارک ملی گلستان مصوب شد، تصریح کرد: اولین منطقه تحت مدیریتی در کشور هستیم که ردیف اعتباری مستقل برای آن لحاظ شده و تلاش داریم از 3 میلیارد تومان تخصیص داده شد برای توسعه تجهیزات خود در زمان آتش سوزی و دیده بانی استفاده کنیم.

کنعانی در خصوص وضعیت خلیج گرگان، ابراز کرد: مطالعات آب منطقه ای نتوانسته بود به مجموعه سوالات محیط زیست پاسخ دهد در نهایت با پیگیری های لازم تصمیم گیری در خصوص خلیج گرگان قرار شد در ستاد ملی تالاب های کشور صورت پذیرد که ریاست آن بر عهده معاون اول رییس جمهور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به شکل گیری کارگروه ویژه ملی در خصوص خلیج گرگان، یادآورشد: قرار شد این کارگروه تا خرداد ماه یک جمع بندی از خلیج داشته باشد و آن را در دستورهای بعدی به فاز اجرا برساند که محیط زیست جلسات را تشکیل داد در کمیت آب همه گزارش ها ارائه شد قرار شد مرکز ملی اقیانوس شناسی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه صنعتی شریف داده ها را جمع بندی کنند و نحوه تبادل آب بین دریا و تالاب را مشخص کنند.

وی ادامه داد: در خصوص تاثیر کرونا بر محیط زیست بررسی جامعی نداشته ایم اما چیزی که مشخص است تخریب کمتر محیط زیست توسط انسان از ظرفیت های مثبت و افزایش آلاینده های بهداشتی از ظرفیت های منفی این ویروس بوده است.

کنعانی در خصوص وضعیت تالاب های گلستان، اظهار کرد: آلاگل وضعیت خوبی دارد، خلیج گرگان با وجود پسرفت می توان به احیای آن امید داشت اما تالاب بین المللی گمیشان شرایط مساعدی ندارد از سال گذشته پیگیری کردیم 12میلیارد ریال بودجه را برای احیای این تالاب دریافت کریم و امیدواریم مطالعات به نتیجه برسد که وارد فاز اجرا شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: به صورت هفتگی دستگیری شکارچی غیر مجاز داشته ایم علاقه مند به این موضوع هستی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار