دستگیری عاملان برگزاری فستیوال هنجارشکنانه "رنگ" در گالیکش، کشف کوزه سفالی سه هزار ساله در مینودشت، جمع‌آوری روزانه ۱۰ تن زباله بیمارستانی در استان و آغاز هدر رفت پساب ید در ۳۰۰ هکتار ازمراتع از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان خواستار نقش‌آفرینی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مسایل و مشکلات دستگاه‌های فرهنگی و اثر بخشی بیشتر فعالیت آن‌ها شد.

آیت الله سیدکاظم نور مفیدی در نشست شورای فرهنگ عمومی گلستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت فراوان مسائل فرهنگی و ارجحیت آن بر موضوعات اقتصادی، در استان گلستان باید بیشتر روی این موضوع مهم سرمایه گذاری شود.

**

عاملان برگزاری فستیوال هنجارشکنانه "رنگ" در چشمه لال شهرستان گالیکش به دلیل پوشش نامناسب و رفتارهای خارج از عرف پس از انتشار تصاویر در فضای مجازی دستگیر شدند.

برگزاری این برنامه خارج از عرف جمعه هفته گذشته در تفرجگاه چشمه لال گالیکش باعث اعتراض و نارضایتی مردم و مسوولان محلی شده بود.

**

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مینودشت اعلام کرد که فعالیت بخشی از معدن زغال سنگ تخت این شهرستان به دلیل وجود برخی نواقص فنی و احتمال بروز حادثه در آن با حکم مقام قضایی متوقف شد.

زهرا مصطفی‌لو اظهار داشت: این حکم پس از شناسایی برخی نواقص ایمنی در یکی از تونل‌های استخراج معدن زغال سنگ تخت مینودشت توسط تیم کارشناسی متشکل از بازرسان این اداره، نظام مهندسی و صنعت، معدن و تجارت و کم توجهی کارفرما به رفع نواقص مینودشت صادر شد.

**

پرداخت بخشی از بهای گندم کشاورزان گلستان که از اواخر هفته نخست خردادماه امسال محصول مازاد خود را به مراکز خرید تضمینی استان تحویل داده بودند، آغاز شد.

جهادکشاورزی گلستان پیش بینی کرد که در سال زراعی جاری از ۳۵۰ هزار هکتار اراضی گندم استان افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران انتظامی مینودشت یک کوزه سفالی با قدمت سه هزار سال از یک قاچاقچی اشیای تاریخی در این شهر کشف و ضبط کردند.

**

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس برای افزایش توان عملیاتی هنگام اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه این شهر و سرعت‌بخشی به امداد و نجات مصدمان و افراد محبوس‌شده در این ساختمان‌ها به خودروی بالابر ۲۸ متری اطفای حریق مجهز شد.

**

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: خیران سلامت این شهرستان هزینه تهیه دارو و مراحل درمان ٧۰ نفر از زندانیان مبتلا به هپاتیت C این شهرستان را پرداخت می‌کنند.

**

هادی حق‌شناس استاندار گلستان با اشاره به ضرورت افزایش تولید برق در این استان گفت که با افزودن واحد گازی به سیکل ترکیبی علی آبادکتول، تولید برق در این نیروگاه بیشتر می‌شود.

**

مدیرکل اطلاعات گلستان گفت: روحیه بسیجی و انقلابی سدی محکم در برابر دشمن و مانع نفوذ است.

جلالی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه گلستان با اشاره به مسئله نفوذ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب افزود: دشمن تلاش دارد با تضعیف روحیه انقلابی عناصر خود را در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نفوذ دهد که باید هوشیار بود.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که کشورهای عراق و افغانستان بیشترین سهم واردات فرآورده‌های دامی از این استان شمالی را از ابتدای امسال تاکنون و در شرایط مواجهه با ویروس کووید ۱۹ دارند.

غلامرضا محرابی اظهار داشت: این کشورها از مجموع هشت فرآورده دامی قابل صادرات گلستان، ۶ مورد آن شامل تخم مرغ خوراکی، تخم مرغ نطفه دار گوشتی، جوجه یک روزه گوشتی، خوراک و مکمل آبزیان، گوشت مرغ منجمد و فرآورده های لبنی را وارد بازار مصرف خود می کنند.

**

سرپرست پلیس راهور گلستان گفت که تعداد جان‌باختگان ناشی از حوادث ترافیکی درون شهری این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کمتر شد.

سرهنگ عباس مهاجربسطامی اظهار داشت: در این مدت هشت نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ نفر بود.

**

یک مسوول در اتحادیه خبازان گنبدکاووس که شبانه اقدام به جابجایی آرد دولتی و استفاده از آن در نانوایی‌های آزادپز می‌کرد به دام قانون افتاد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: پرونده این فرد که هر هفته ۲۰ تا ۳۰ کیسه آرد دولتی را به نانوایی آزادپز خود منتقل می‌کرد به دلیل سوء استفاده از مسوولیت و توزیع و فروش آرد خارج از شبکه برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی گنبدکاووس ارسال شد.

**

ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح تامین مسکن جوانان با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به‌صورت متمرکز در روستای جعفرآباد گرگان آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب گلستان گفت: این واحدها که در روستاهای استان اجرا می شود تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

**

اعضای تشکل‌های زیست محیطی بندرترکمن در حاشیه خلیج گرگان به مناسبت هفته محیط زیست علاوه بر غرس ۵۰ اصله نهال و آبیاری درختان کاشته‌شده در مسیر منتهی به اسکله، سواحل این زیستگاه آبی را از وجود حدود نیم تُن زباله پاک کردند.

**

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت که این سازمان با مشارکت بخش خصوصی، زباله‌های عفونی مراکز بیمارستانی و درمانی این استان را پس از بی‌خطرسازی و حمل مکانیزه، به‌صورت بهداشتی دفن می‌کند.

محسن سمیعی اظهار داشت: روزانه ۸.۵ تا ۱۰ تن زباله بیمارستانی در ۳۰۰ مرکز درمانی از جمله ۱۶ بیمارستان گلستان تولید می‌شود که ۳ تا ۳.۵ تن آن مربوط به مراکز درمانی و بیمارستانی شرق استان است.

**

نصرت برزگر و حسام‌الدین روحی از دوست‌داران محیط زیست شهرستان کلاله با هدف کمک به حفظ زیست بوم، ۲ راس اسب به محیط‌بانان پارک ملی گلستان هدیه کردند.


**

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که با وجود آماده‌بودن تونل بهداشتی راه‌اندازی‌شده در نقطه صفر مرزی در اینچه‌برون به عنوان مصوبه نشست مشترک کارگروه ۲ کشور در ۱۰ خرداد، ترکمنستان به وعده خود برای بازکردن این مرز عمل نکرد.

ترکمنستان از اوایل اسفند ۹۸ و در پی همه گیری ویروس کرونا، مرز خود در اینچه برون گلستان را روی تریلی‌ها و کامیون‌های ترانزیت ایران و دیگر کشورها بست.

**

جمعه بازار گنبدکاووس که در دوم خرداد و با کاهش روند شیوع کرونا فعالیت خود را بعد از ۳ ماه وقفه آغاز کرده بود با افزایش نگرانی مسوولان این شهر از همه‌گیری دوباره این بیماری بار دیگر تعطیل شد.

در نشست فوق‌العاده چهارشنبه گذشته ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس، علاوه بر تصمیم به تعطیلی این بازار، ورود و خروج خودرو به دریاچه مصنوعی و پارک الغدیر و برپایی چادرهای عزا نیز به مدت ۲ هفته ممنوع اعلام شد.

**

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان گفت که با هدف ارتقای امنیت تردد دریایی در حوزه گردشگری و منطقه‌ای خلیج گرگان، شناورهای مغروقه در آبراه اصلی آشوراده - بندرترکمن از آب خارج می‌شود.

**

پس از اعلام وضعیت سفید شیوع کرونا، نماز جمعه روز گذشته در ۱۰ شهر گلستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد؛ هادی حق‌شناس استاندار گلستان میهمان نماز جمعه کردکوی بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار