رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در طرح سلامت نوروزی نزدیک به ۵۳هزار و ۲۸۰مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه صورت گرفته است.

بیش از 53000 مراجعه به مراکز درمانی از آغاز طرح سلامت نوروزی

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد 47 هزارو916 نفر به صورت سرپایی و تعداد ۵ هزار364 نفر در بخش‌های اورژانس و سایر بخش های مراکز درمانی بستری و تحت مداوا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: عوامل و نیروهای امدادی اورژانس 115دانشگاه علوم پزشکی گلستان در قالب طرح سلامت نوروزی با 90دستگاه آمبولانس فعال و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در47 پایگاه و 5 ایستگاه سلامت جاده ای تابحال، تعداد 2476 مورد ماموریت پیش بیمارستانی را انجام داده‌اند.

ریییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد:دراین ماموریت ها تعداد 423 نفر مصدوم جاده ای و 285 نفر مصدوم شهری ناشی از تصادفات و ترافیک به مراکز درمانی منتقل شده اند.

فاضل با اشاره به مدت زمان رسیدن آمبولانس سرصحنه و محل تصادف خاطرنشان کرد:میانگین رسیدن آمبولانس پس ازاعلام درماموریت های شهری کمتر از 8 دقیقه و در ماموریت های جاده ای کمتر 14دقیقه ثبت شده است.

وی درادامه به اقدامات و ماموریتهای حوزه بهداشت در استان اشاره کرد وگفت: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی اقدامات مهمی در جهت صیانت و حفظ سلامت مردم و مسافرین نوروزی با همکاری سایر نهادهای مرتبط با سلامت تا کنون صورت پذیرفته است.

وی افزود: 20هزار مورد بازرسی از مراکز، اماکن، محل ها وسامانه های آبرسانی،معرفی 362مرکز متخلف بهداشتی به مراکز قضایی، پلمپ و تعطیلی 34محل متخلف، معدوم سازی بیش از 20 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از سطح عرضه و بازدیداز داروخانه های استان از جمله این موارد بوده است.

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار