مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: حدود ۱۷۰ هزار نفر از مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار دارند.

۱۷۰ هزار گلستانی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار دارند

به گزارش گلستان 24 ؛ سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 65 درصد جمعیت استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهارداشت: حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی با اشاره به شروع برنامه استحقاق‌سنجی در استان افزود: این طرح از 4 روز قبل در استان آغاز شده است و افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، کد ملی آنان در سیستم وارد می‌شود و در صورت استفاده یک فرد از 2 بیمه، نسبت به ساماندهی بیمه وی اقدام خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان داشت: در صورت تأیید استفاده از 2 بیمه، خدمات درمانی تنها با یک دفترچه بیمه به بیمار ارائه و دفترچه دیگر وی بر اساس روند ابلاغ شده باطل می‌شود.

وی درباره طرح ساماندهی خدمات پاراکلینیکی گفت: یک بیمار در بازه زمانی کوتاه نمی‌تواند 2 بار یک خدمت را دریافت کند. خدمات ام‌آرآی هر 6 ماه یکبار قابل انجام است و در صورت اصرار پزشک به انجام ام‌آرآی یا سی‌تی‌اسکن باید نظر پزشک در کمیسیون مطرح و بعد از تائید اجرا شود.

حسینی اظهارداشت: این بخشنامه و طرح محدودیت خدمات برای اورژانس‌ها و خدمات اورژانسی در بیمارستان‌ها اجرایی نخواهد شد و خدمات اورژانس معاف از این طرح و بخشنامه است.

به گفته وی، این طرح از ابتدای مهرماه آغاز شده و در آینده سایر خدمات درمانی از جمله آزمایش‌ها نیز به این طرح افزوده خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه کسانی که در گذشته دفترچه سلامت داشتند برای تمدید آن هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، گفت: حدود 170 هزار نفر در استان دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند که مشمول پرداخت حق بیمه نمی‌شوند. این بیمه شده‌ها تنها می‌توانند خدمات پزشکی را در مراکز دولتی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به تازگی می‌خواهند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند در قالب بیمه سلامت ایرانیان با پرداخت ماهانه 22 هزار تومان، دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده و می‌توانند علاوه بر خدمات بخش دولتی از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار