وخامت حال ۲۰ درصد بیماران کرونایی استان، برداشت ۶۰ هزار تن هندوانه در گلستان، خدمت‌دهی به ۳۰ هزار تبعه افغان در دوران کرونا، انهدام باند هرمی در استان، آزادسازی ۱۰۰ زندانی بدهکار مالی و تماشای آخرین کسوف قرن در گرگان از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به بستری شدن ۴۷۰ نفر به ظن بیماری کرونا در مراکز درمانی این استان اظهار داشت: حدود بیست درصد مبتلایان حال وخیمی دارند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

عبدالرضا فاضل جمعه شب در این باره گفت: هر چند نسبت به دوره پیک بیماری در اسفندماه پارسال شاهد کاهش تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی هستیم اما متاسفانه وضعیت جسمانی درصد بیشتری از مبتلایان وخیم بوده و بر حسب ضرورت این افراد در بخش مراقبت های ویژه و تعدادی از بیماران در آی سی یو به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

**

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان از ادامه سم‌پاشی دام‌های سبک و سنگین این استان علیه بیماری ویروسی تب کریمه کنگو خبر داد و گفت : تاکنون ۲۰۰ هزار دام علیه کنه این بیماری سمپاشی شدند.

محسن عبدالوند اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار و ۹۱۱ راس گاو و گوساله، ۱۸۸ هزار و ۴۲۰ راس گوسفند و بز و ۳۳۱ هزار و ۲۵۰ متر مربع جایگاه دام در مناطق گوناگون استان با سموم یارانه ای و بصورت رایگان سمپاشی شدند.

**

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار اراضی شمال استان نیازمند تخصیص بهنگام اعتبار است.

سیدمحسن حسینی اظهار داشت: برآورد و پیش بینی اولیه برای این پروژه چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار بود که تاکنون و با تخصیص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال زهکشی در ۵۰ هزار هکتار از زمین های شمالی گلستان انجام شد.

**

اعضای مجمع انتخابات هیات ژیمناستیک گلستان با حضور دبیر فدراسیون، علی عرفانیان را با ۱۵ رای به عنوان رییس جدید این هیات ورزشی انتخاب کردند.

**

مبادلات ریلی ایران و ترکمنستان پس از ۱۰۰ روز وقفه به سبب شیوع کرونا، از روز سه‌شنبه از طریق مرز اینچه‌برون استان گلستان مجددا آغاز شد.

مهدی عبدالکریم زاده مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) گفت : با از سرگیری مبادلات ریلی ۲ کشور ۳۰ واگن حامل سیمان از ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد خاک ترکمنستان شد تا علاوه بر این کشور، راهی بازار کشورهای قزاقستان و ازبکستان شود.

**

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان معتقد است که سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و اجرای دوره‌های آموزشی از دلایل کاهش جرایمی همچون رشوه توسط نظامیان این استان است.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی‌کیاپی اظهار داشت: بعنوان مثال پارسال دریافت رشوه در بین نیروهای مسلح گلستان به نسبت سال قبل از آن ۶۳ درصد کاهش یافت.

**

رییس کل دادگستری گلستان از دستگیری اعضای باند هرمی که در قالب فروش محصولات هنری و صنایع دستی فعالیت می‌کردند خبر داد و گفت: این افراد با جلب اعتماد مردم، صنایع دستی را با قیمتی بالا و کیفیتی پایین در اختیار مردم قرار می‌دادند.

هادی هاشمیان اظهار داشت: تاکنون ۲۵ عضو این باند در استان گلستان احضار و ۷ نفر از آنان دستگیر شدند.

**

مدیرکل امور عشایر گلستان اعلام کرد که از مجموع ۲۸۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده برای خسارت سیل پارسال به عشایر استان تاکنون ۷۶ میلیارد ریال در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت و اعتبارات عمرانی پرداخت شد.

رضا علیپوری اظهار داشت: براثر سیل پارسال که منجر به طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در برخی شهرستان‌های گلستان از جمله مناطق عشایری شد، افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال به عشایر، دام‌ها، اماکن نگهداری دام، واحدهای مسکونی و ایل‌راه‌های گلستان خسارت وارد شد.

**

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت که تهیه نقشه راه مبارزه با مواد مخدر برای استان با هدف دستیابی به اهداف برنامه توسعه همه جانبه کشور و نیز کاهش این معضل اجتماعی آغاز شد.

محمودرضا روحانی فر با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار رسمی ۱۷۰ هزار نفر از جمعیت گلستان بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال معتاد هستند، گفت: میانگین شیوع اعتیاد در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال کشور ۵.۳ درصد و در گلستان ۱۳.۸۱ درصد است.

**

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی گلستان با یادآوری تسهیلات پزشکی رایگان دولت در دوره کرونا گفت که افزون بر ۳۰ هزار تبعه افغانستانی ساکن در این استان از انواع خدمات اجتماعی - پزشکی برخوردارند.

مهدی دهرویه اظهار داشت: اقلام بهداشتی و معیشتی بویژه در دوره شیوع کرونا بدون هیچ نگاه تبعیض‌آمیز میان پناهجویان و مهاجران افغانستانی ساکن در گلستان توزیع شده و روند اهدای این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

**

مدیرجهادکشاورزی گنبدکاووس از شروع برداشت هندوانه در هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و پیش‌بینی کرد که حدود ۶۰ هزار تن محصول از این جالیزها برداشت شود.

غلامعلی نورا اظهار داشت: علاوه بر کشت هزار و ۲۰۰ هکتار هندوانه خوراکی، هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی گنبدکاووس به کشت هندوانه بذری یا آجیلی رفته که فصل برداشت آن ۲ ماه پس از هندوانه خوراکی است.

**

معاون توسعه و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که ۳۰ درصد از مجموع ۵۱۳ مدرسه این شهرستان فرسوده و نیازمند نوسازی است.

عبدالقادر ظفر اظهار داشت: میانگین تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس گنبدکاووس بالاتر از استاندارد کشوری (حداکثر ۳۰ نفر) است و این شهرستان بعد از گرگان رتبه دوم تراکم جمعیت دانش‌آموزی را دارد.

**

رییس دادگستری گنبدکاووس گفت که همزمان با هفته قوه قضاییه، یکی از نیکوکاران این شهرستان زمینه آزادی ۱۰۰ زندانی بدهکار جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

**
یکشنبه گذشته جمعی از علاقه‌مندان گلستانی علوم آسمانی و نجوم آخرین کسوف قرن که ۴۹ درصد از چهره خورشید را پشت ماه پوشانده بود تماشا کردند.

**

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت که هزار و ۲۶۰ پروژه نیمه تمام این استان برای رسیدن به مرحله تکمیل و بهره‌برداری به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

میرمحمد غراوی اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گلستان باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و یا آنها را به بخش خصوصی و در صورت امکان دهیاران و  شوراهای روستایی که توان مالی برای تکمیل پروژه دارند واگذار کرد.

**

استاندار گلستان گفت: اجرای طرح‌های گردشگری آبی در ۹۰ نقطه مجاور سد و آب‌بندان‌های استان علاوه بر رشد اشتغال، درآمد روستانشینان گلستان را بهبود می‌بخشد.

هادی حق شناس اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت گردشگری امسال در مناطق مستعد استان طرح های گردشگری آبی و توسعه ورزش های آبی اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار