آخوند رهبر گفت: اهانت به اقوام، مذاهب و نژادپرستی نشانه ضعیف بودن ایمان است.

اهانت به اقوام و مذاهب نشانه ضعف در ایمان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرزاق آخوند رهبر» صبح امروز (سه شنبه 10 تیر) در گفتمان و هم اندیشی پیرامون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سنت نبوی و سیره رضوی اظهار کرد: با برگزاری نشست های پیرامون وحدت دشمن نمی تواند به پیکر جامعه اسلامی زخمی وارد کند.

 

امام جمعه اهل سنت آق قلا ادامه داد: مباحث زیادی از سوی پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) و قرآن کریم در خصوص وحدت وجود دارد و باید برای استخراج و اشاعه وحدت از دیدگاه قرآن کریم و پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) کنفرانسی برگزار شود.

 

وی افزود: رسول مکرم اسلام در عصر خود با اختلاف های قومیتی بین اعراب و حتی نژادها رو به رو بود که همه این اختلافات را برداشت و اگر پیرو حقیقی پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) هستیم باید این سنت حسنه را الگو قرار دهیم.

 

امام جمعه اهل سنت آق قلا تاکید کرد: اهانت به اقوام و نژادپرستی نشانه ضعیف بودن ایمان است و اگر پیرو رسول مکرم اسلام هستیم باید به وحدت در جامعه اهتمام داشته باشیم.

 

آخوند رهبر یادآور شد: وجود امام رضا (علیه السلام) باعث شد که شرق و ایران بیشتر با سیره ائمه اطهار (علیه السلام) آشنا شوند.

 

وی گفت: اهل مرو به امام رضا (علیه السلام) ارادت ویژه ای دارند و حضور این امام همام باعث شده است که ایمان مردم این منطقه تقویت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار